Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Hur dela upp hagen  (läst 733 gånger)

Tuve

  • Inlägg: 785
    • Skåne
Hur dela upp hagen
« skrivet: 03 maj-09 kl 22:37 »
Jag vill gärna ha lite synpunkter och ideer kring hur vi ska dela upp vår gethage.
Hagen är 190 m lång och 32 meter bred. Grind i ena kortsidan, åt hörnet till.
I bortre kortändan är lite slyigt, och ett stenröse, populära gettillhåll, annars är det gräs. Ute i hagen har getterna några vagnar som flyttbara regnskydd. Jag har bara 6 djur där, utökar nog max till 10.

Nu vill jag göra en separat bockhage, så jag kan styra parningen. Och jag vill arrangera det så att jag har en fålla för att få in dem smidigare (alla mina getter vill tyvärr inte fångas). Och kanske även dela av för att beta begränsade bitar åt gången.

Det sistnämnda räcker ju med flyttbara nät, men bockhagen måste ju vara permanent och rymningssäker.


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

327 gäster, 2 användare
Hantverkaren, Be

* Forum

* Om tidningen Åter



- Har tidigare prenumererat. Var så nöjd att jag gav bort en prenumeration. Nu gör jag det igen. En jättebra present tycker jag!
/Margareta Mattsson

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser