Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Att våga köpa ett billigt ställe  (läst 5965 gånger)

Chaan

• -
    • chaaniversum
Re:Att våga köpa ett billigt ställe
« Svar #20 skrivet: 08 mar-06 kl 02:14 »
Gå efter vad magen säger till dig att göra! Att vara rationell är väl inget att sträva efter?!  ;D

Låter som här hemma det. Men människan är formbar. Så det går bra. Rent av lärorikt.

Vad kul med stöd.

På vägen ut till huset (har inte köpt det ännu...) idag så tänkte jag dock igenom det igen. Passion 60% rationalitet 40%   :)

Och jo. Jag har absolut tänkt gå efter vad jag känner (ojojoj vad jag känner för den platsen) och jo jag har tänkt lära mig en hel del. Uppväxt på landet men tagit en lång paus nu...
« Senast ändrad: 08 mar-06 kl 02:15 av Chaan »

manna

• -
« Svar #21 skrivet: 08 mar-06 kl 08:04 »
Och jo. Jag har absolut tänkt gå efter vad jag känner (ojojoj vad jag känner för den platsen) och jo jag har tänkt lära mig en hel del. Uppväxt på landet men tagit en lång paus nu...

Men då så!  ;D "Snälla" hus dräller det inte av, så ta chansen! Lång eller kort paus från lantlivet spelar ingen roll; det viktigaste är att du gör det du vill och känner starkt för. Resten ordnar sig!

Lycka till!
Tycker du att det är upprörande? Jag tycker att det är roligt. Det är därför jag är gladare än du är.

http://hemmaljunga.blogspot.se/

Chaan

• -
    • chaaniversum
« Svar #22 skrivet: 08 mar-06 kl 13:19 »
Men då så!  ;D "Snälla" hus dräller det inte av, så ta chansen! Lång eller kort paus från lantlivet spelar ingen roll; det viktigaste är att du gör det du vill och känner starkt för. Resten ordnar sig!

Lycka till!

Om det är snällt vete gudarna men det är tjusigt :)

Igen. Tack för stöd.

Suresh

• Gäst
« Svar #23 skrivet: 23 mar-06 kl 10:03 »
Visst går det att hitta hus.

Huset jag köpte för två år sedan låg ute på internet (www.hemnet.se) över ett år. Ingen ville ha det. Jag lade ett bud. Säljaren tyckte det var för lågt. Efter ett par månader ringde mäklaren igen. Ingen hade bjudit över.

Jag fick huset för 130 000 kr. Under taxeringsvärdet. Grannarna sade att jag hade kunnat få det för 50 000 kr.

Varför fick hjag det så billigt?

* Granne med järnväg
* Granne med 182:an
* Utan godkännt avlopp
* Grundvatten i källaren
* Orenoverat sedan 1940-talet
* Utedass

Låter som en mardröm va?  ;D

Då tittar vi på plussidan:

* Orenoverat sedan 1940-talet
* Ingen WC som behöver kastas ut.
* 500 m från en järnvägstation med 12 pendelturer om dagen till Borås och göteborg. Bibliotek, ICA-butik och bank på gångavstånd.
* Perfekt trästomme, torrt virke.
* 1700 kvm tomt med möjlighet till köp av mark från kommunen
* Kommunal väghållning
* 100 m UTANFÖR planlagt område, vilket betyder att jag kan bygga vad jag vill, nästan. När jag skickade planritning på en tillbyggnad på 18 kvm fick jag tillbaka brevet från byggnadsnämnden med en lapp om jag jag skulle sluta störa dem för småsaker.
* Uthus med garage, vedbod, redskapsskjul, utedass. Och plats för hönor.
* Både gammal jordbruksmark och skogsglänta på tomten. Bara att börja odla grönt och sätta bärbuskar.

Det gäller att se möjligheterna och inte bara hindren. Och ha lite tur.

Dela detta:

* Inloggade just nu

461 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter

- Tidningen åter har jag läst i några år som prenumerant innan dess läste jag hos vänner. Genom åren har jag utvecklats det har även tidningen och att ledaren skrivs av en så härlig och äkta människa som erkänner att man ibland får ge upp och tänka om. ALLA borde ha tidningen!
/ Maria

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser