Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Min brukshäst  (läst 1742 gånger)

Daisie

• Resmoren
Min brukshäst
« skrivet: 29 apr-09 kl 17:59 »
Hejsan!

Jag är ny här på forumet och har en brukshäst, två varmblod och en handfull höns... å en knepigt navlad Bernersennen.

Brukshästen är en korsning mellan Ardenner/ Halvblod, skimmel och 13 år gammal.
Jag köpte henne som varandes ridhäst åt min man och ev som terrängfordon på nya gården. Förra ägaren var rädd för fröken ( Då hette hon Freja numera Britta. Men från födseln var det Starlight...) och hanterade henne inte alls själv- ja, rentav ohanterbar var hästen och nästan folkilsken...

På våran hemsida http://bilder.resmoren.se finns lite bilder på vad vi håller på med numera med detta under av ohanterlighet!

Damen i fråga är 174 cm hög med ett bröstomfång på 240 cm...
Bor med Man, 2 varmblod, 1 kallblodskorsning, 1 bernersennen, 5 höns, 1 tupp, 1 myskand...

pålle

• Gäst
SV: Min brukshäst
« Svar #1 skrivet: 29 apr-09 kl 18:34 »
hej och välkomen sådana hästar bruar va vädigt bra det är glädjande att det finns sådanna somm du då det finns allt för många somm ska ha häst och int bigrip ett skit mvh pålle

gibbsson

« Svar #2 skrivet: 20 maj-09 kl 19:53 »
  :o Oj! Har helt missat denna tråd! Välkommen och vilka fina bilder! verkar vara en trevlig dam! Mvh.åsa

Travelerhorses

• Häxa och djurvän.
    • Värmland
« Svar #3 skrivet: 20 maj-09 kl 21:40 »
Mkt fin  ;D
Gillar ardenner korsningar ,så mkt så jag gav min dotter en sån *s*
När vi kvinnor får orgasm utsöndras ämnet oxytocin, vilket gör oss mjuka, snälla, gulliga och omtänksamma.Så när ni män klagar på hysteriska, förbannade och frustrerade kvinnor,bör ni komma ihåg att det faktiskt är ni män som inte gör jobbet tillräckligt bra...

Daisie

• Resmoren
« Svar #4 skrivet: 23 maj-09 kl 20:36 »
Mkt fin  ;D
Gillar ardenner korsningar ,så mkt så jag gav min dotter en sån *s*

Gillade ditt barn den ? Mitt barn gillade INTE det varmblod hon fick av mig *S*
Bor med Man, 2 varmblod, 1 kallblodskorsning, 1 bernersennen, 5 höns, 1 tupp, 1 myskand...

Travelerhorses

• Häxa och djurvän.
    • Värmland
« Svar #5 skrivet: 24 maj-09 kl 21:46 »
Gillade ditt barn den ? Mitt barn gillade INTE det varmblod hon fick av mig *S*
Japp hon älskar henne , hästen är 160cm hög väger ca 900kg korsning belgisk ardenner , shire , ´tinker  :o
Så helgosig o jättesnäll !
Min dotter är 13 år föressten :)
Konstigt ,, min son älskade sitt varmblod han fick för några år sen ,, tyvärr gick hans häst bort för en vecka sen nu .
När vi kvinnor får orgasm utsöndras ämnet oxytocin, vilket gör oss mjuka, snälla, gulliga och omtänksamma.Så när ni män klagar på hysteriska, förbannade och frustrerade kvinnor,bör ni komma ihåg att det faktiskt är ni män som inte gör jobbet tillräckligt bra...

Dolvis

• Östergötland
« Svar #6 skrivet: 24 maj-09 kl 22:11 »
Vilken vacker häst...  :)

Daisie

• Resmoren
« Svar #7 skrivet: 25 maj-09 kl 00:53 »
Japp hon älskar henne , hästen är 160cm hög väger ca 900kg korsning belgisk ardenner , shire , ´tinker  :o
Så helgosig o jättesnäll !
Min dotter är 13 år föressten :)
Konstigt ,, min son älskade sitt varmblod han fick för några år sen ,, tyvärr gick hans häst bort för en vecka sen nu .
Min jänta ville ha en söt ponny och fick världens goaste klokaste bloding... fast nu när ungen är 18 uppskattar hon hästen till fullo!

Synd på sonen... jag har en bloding "över" *S* Märr, 6 år körd, riden men inte fostrad... fux... 165 cm...

Daisie

• Resmoren
« Svar #8 skrivet: 25 maj-09 kl 00:54 »
Vilken vacker häst...  :)
Hon är en riktig sagohäst! Som en jätteprinsessa

Travelerhorses

• Häxa och djurvän.
    • Värmland
« Svar #9 skrivet: 04 jun-09 kl 02:18 »
Min jänta ville ha en söt ponny och fick världens goaste klokaste bloding... fast nu när ungen är 18 uppskattar hon hästen till fullo!

Synd på sonen... jag har en bloding "över" *S* Märr, 6 år körd, riden men inte fostrad... fux... 165 cm...
Jag kan fråga han ...jag måste dock hjälpa han med den dagliga omsorgen då han är mkt hästallergisk  :-\
han klarar av att rida/köra men inte borsta o dyl .
Du kan väl pm mej lite info om din dam ? o vart ni finns.

Dela detta:

* Inloggade just nu

600 gäster, 1 användare
Stengrim

* Forum

* Om tidningen Åter

- Genuin och läsvärd! Bra tips och idéer för att stå på egna ben.
/Camilla W

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser