Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Tjoho, första transporteringen avklarad!  (läst 556 gånger)

Sar

• hvilaro.blogspot.com
    • Hvila Ro - Prästgård anno 1700
Tjoho, första transporteringen avklarad!
« skrivet: 20 apr-09 kl 01:50 »
Igår lastade vi åringarna och körde iväg en sväng. Min var lite tveksam i början men tog sedan ett STORT kliv och bestämde sig för att gå på. De fick äta inne i transporten och sedan åkte vi ut för en kortare sväng (som skulle ha blivit längre om de visade någon sorts oro).

De stod som ljus i transporten (jag kände inte ens att de trampade om) och fick fortsätta äta ett tag innan vi lastade av dem.

Jag är så nöjd att det gick bra, jag hade nog varit mer nervös för att någon av dem skulle gå över bommen än vad jag trodde jag var.

Så bara snön tinar bort så ska vi fara till ridhus! ;D

Falin

• -
SV: Tjoho, första transporteringen avklarad!
« Svar #1 skrivet: 20 apr-09 kl 17:44 »
Vad skönt när det går bra! De unga har ju oftast inga dåliga erfarenheter av lastning, och tycker rentav det är spännande att få testa nåt nytt.  :)

Men menar du att ni fortfarande har snö?!  :o Arma stackare!  ;)

Sar

• hvilaro.blogspot.com
« Svar #2 skrivet: 21 apr-09 kl 23:39 »
Äsch, det är ju vackraste vårvintern nu, bara sätta sig i en driva och njuta! :-*

Nu lär det dock gå snabbt, vägarna är fria och sopmaskinerna har satt igång! ;)

Existens?

• Gäst
« Svar #3 skrivet: 22 apr-09 kl 06:23 »
Här ska snart vår tvååring för första gången åka iväg på sommarbete, och jag har redan ont i magen över hur lastningen ska gå till. Fick tipset att låta henne stå lös i transporten för att hon skulle hålla sig lugnare..Första tanken var ju såklart ..Va!!..andra tanken...tja, hon kommer ju iofs ingenstans,så varför inte.... Men är det nån som testat det?

Sar

• hvilaro.blogspot.com
« Svar #4 skrivet: 22 apr-09 kl 22:41 »
Är hon van att stå uppställd på gången ska det inte vara något problem att ha mellanvägg, bakbom och knyta fast. Hade hon varit under året hade jag nog transporterat lös men jag skulle inte ¨våga göra det med en tvåring om hon börjar leva rövare.

Kan hon inte få åka tillsammans med en hagkompis som är snäll och van att åka?
Har du börjat provlasta och ge mat inne i transporten så att hon förknippar den med något positivt?

Om så kan du ju faktiskt åka en liten provsväng för att se hur hon verkar reagera.

Dela detta:

* Inloggade just nu

615 gäster, 8 användare
Ekbacken, huke, jinetjade, Ping, alternaiv, SusseB, Adels, LimJans

* Forum

* Om tidningen Åter

- Precis som flera andra skriver så är det här en tidning som aldrig tycks bli inaktuell. Det senaste numret är precis lika intressant som det som kom för flera år sen. Att varje nummer har ett sorts register på baksidan som ger en snabb överblick av vad tidigare nummer sedan många år tillbaka har handlat om, gör det lätt att hitta precis vad man vill läsa om just nu.

Har man läs-svårigheter kan man dock ha lite invändning mot det lilla typsnittet och den täta texten, speciellt annonserna och baksidorna med extra liten text mot en flerfärgad bakgrundsbild.
/Jennifer

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser