Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Lösgående stallkatter!!!  (läst 5884 gånger)

Azeman

• Gäst
Re:Lösgående stallkatter!!!
« Svar #20 skrivet: 16 jan-06 kl 01:19 »
absolut inget bra att ge katter mjölk.

Alore

• Gäst
« Svar #21 skrivet: 18 jan-06 kl 00:40 »
Håller med dig! Här har katterna möjlighet att komma in och äta och lalla runt i huset, men de syns inte till så himla ofta. Högsta prioritet är att vara utomhus - oavsett väderlek. Aldrig i livet att jag skulle stänga in katter (eller andra djur) och hindra dem från att leva på ett för dem så naturligt sätt som möjligt. Nä, ut med katterna i stall, lagårdar och hönshus där de kan göra nytta!

Kvalificerat skitsnack! >:( Gud vad arg jag blir när folk anser sig ha rätt att sätta sig över andra på det viset! Jag har sex katter inomhus och du får vilken dag som helst komma hit och se hur underbart friska och nöjda de är med sin tillvaro. Det är rent struntprat att katter far illa inomhus och det gör mig hemskt upprörd att höra sånt här om och om igen.

Jag hoppas innerligt att ni tar ansvar för era utekatter och kastrerar, id-märker och vaccinerar dem. DÄR kan vi tala att ta ansvar för sin katt.  

Alore

• Gäst
« Svar #22 skrivet: 18 jan-06 kl 00:43 »

Tror dock inte att det är vanligt att vetrinär alltid tillkallas, och det är väl mycket begärt att kräva att så sker, även om det naturligtvis kan göras. Ibland får ett djur avlivas om inte bot finns på ett rimligt sätt.

NATURLIGTVIS är det inte för mycket begärt att veterinär ska tillkallas när ett djur man tagit på sig ansvaret för blir sjukt! Sen kan veterinären i sin tur avgöra om det finns något att göra för katten.

Azeman

• Gäst
« Svar #23 skrivet: 07 feb-06 kl 12:07 »
NATURLIGTVIS är det inte för mycket begärt att veterinär ska tillkallas när ett djur man tagit på sig ansvaret för blir sjukt! Sen kan veterinären i sin tur avgöra om det finns något att göra för katten.

Jag tror vi har mkt samma åsikter om saker och ting ;).
Entligen en vettig människa här!! :D

manna

• -
« Svar #24 skrivet: 07 feb-06 kl 20:48 »
Kvalificerat skitsnack! >:( Gud vad arg jag blir när folk anser sig ha rätt att sätta sig över andra på det viset! Jag har sex katter inomhus och du får vilken dag som helst komma hit och se hur underbart friska och nöjda de är med sin tillvaro. Det är rent struntprat att katter far illa inomhus och det gör mig hemskt upprörd att höra sånt här om och om igen.

Jag hoppas innerligt att ni tar ansvar för era utekatter och kastrerar, id-märker och vaccinerar dem. DÄR kan vi tala att ta ansvar för sin katt.  

Läs en gång till. Jag presenterade en åsikt. Jag menar inte att jag har rätt att sätta mig över andra. Kanske har du den rätten?

Jag anser att djur ska tillåtas leva på ett för dem så naturligt sätt som möjligt. Katter är inga flockdjur. Katter är jägare. Katter kommer och går. Katter är inga barn.

Katterna på gården mår bra. Punkt.
« Senast ändrad: 07 feb-06 kl 20:49 av manna »
Tycker du att det är upprörande? Jag tycker att det är roligt. Det är därför jag är gladare än du är.

http://hemmaljunga.blogspot.se/

Azeman

• Gäst
« Svar #25 skrivet: 07 feb-06 kl 21:29 »
Läs en gång till. Jag presenterade en åsikt. Jag menar inte att jag har rätt att sätta mig över andra. Kanske har du den rätten?

Jag anser att djur ska tillåtas leva på ett för dem så naturligt sätt som möjligt. Katter är inga flockdjur. Katter är jägare. Katter kommer och går. Katter är inga barn.

Katterna på gården mår bra. Punkt.

Naturligt? Hur naturligt är det för katterna att bli importerade till sverige och gå fritt mitt inne stan och liknande. bland vägar/trafik osv?

Bild: Om man bara hade så lätt att somna över allt, eller överhuvudtaget? :)

manna

• -
« Svar #26 skrivet: 08 feb-06 kl 09:04 »
Naturligt? Hur naturligt är det för katterna att bli importerade till sverige och gå fritt mitt inne stan och liknande. bland vägar/trafik osv?

Va?  ??? Vem pratar importerad katt? Egon och Fisen kommer visserligen från Hualtet respektive Malmö, men det är ju fortfarande inom rikets gränser...
Tycker du att det är upprörande? Jag tycker att det är roligt. Det är därför jag är gladare än du är.

http://hemmaljunga.blogspot.se/

Dela detta:

* Inloggade just nu

438 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter

- Bääästa julklappen!
/Emma

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser