Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  sammandragningar eller brunst?  (läst 956 gånger)

saint206

• Småland
sammandragningar eller brunst?
« skrivet: 18 apr-09 kl 18:39 »
gyltan verkar skum.. hon blir stående helt stilla och bara glor rätt ut i det blå, man ser att svansen darrar lite på henne. hon vaknar till om jag kastar en potatis på henne :-[
detta sker under matningsdax, och jag tycker det verkar udda att en gris inte vill äta utan bara står där som ett fån. aldrig sett det beteendet innan, dom är ett år nu.
men om det vore brunst, skulle då inte min galt vara intresserad? dom går ju ihop och så, men han verkar inte vara så på..
så, vad säger ni som kan?
tillägger att det är linderödare.
someday i hope you get the chance to live like you were dying..

Oskarsgården

• Oskarsgårdens Lantrasfarm
    • Oskarsgården
SV: sammandragningar eller brunst?
« Svar #1 skrivet: 18 apr-09 kl 18:43 »
Det låter ju helt klart som brunst.. gå in och se om du kan sätta dig på henne när hon står.. står hon kvar då är det brunst..
Kolla om vulvan är svullen..
Vi har Australian Sheperd, Golden Retriever, Border Colie. Linderödssvin med Genbank, Gotlandskaniner med Genbank,
Skånska Blommehöns, Japanska vaktlar, Ankor, Gutefår, Shropshire och korsningstackor. Vill ha fjällnära dikor.

saint206

• Småland
« Svar #2 skrivet: 18 apr-09 kl 19:01 »
hmmm... jag ska nog testa det i morgon om hon gör likadant... men om det nu är brunst, borde inte galten vara intresserad??

AnnaPanna_is_back

« Svar #3 skrivet: 18 apr-09 kl 23:17 »
Min galt var tossig redan ett par dagar innan gyltan kom i brunst, så det verkar konstigt om han inte är intresserad alls. Hon borde ju lämna dofter...

saint206

• Småland
« Svar #4 skrivet: 18 apr-09 kl 23:37 »
ja jag har aldrig sett honom vara intresserad... och han bör då vara könsmogen med den pungen.. :-[

Dela detta:

* Inloggade just nu

559 gäster, 2 användare (1 dolda)
torbjorn

* Forum

* Om tidningen Åter

- Dessa välarbetade tidningar ger stor inspiration till att klara sig själv.!
/Inspiration

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser