Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Baggförkläde.  (läst 3173 gånger)

Helena S

Baggförkläde.
« skrivet: 17 apr-09 kl 11:11 »
Hej på er !

Efter att ha haft två tackor som lammade i januari, den ena med dödfött lamm, så funderar jag nu på olika lösningar för att kunna ha baggen med flocken utan att det sker "olyckor" fel tider på året.

Såg på LG-produkter att de har något som heter baggförkläde. Är det någon som har testat det? Kan man ha det på i längre perioder? Vår bagge skulle behöva det hela året utom just nov-dec tror jag.

Jag fattar faktiskt inte vad som har hänt med tackorna...uppenbarligen brunstade två av dem förra sommaren. Sedan fick han komma till igen på den tackan som fick ett dött lamm och nu såg jag att han hade skoj med en tacka som lammade dagen innan, utan att hon protesterade det minsta (snarare tvärtom..!) ??? ::)

/ Helena.

javill

• Blekinge
    • Glirnashopen
SV: Baggförkläde.
« Svar #1 skrivet: 17 apr-09 kl 11:29 »
Varför inte skilja av baggen från tackorna när du inte vill att han ska betäcka? Kanske kan han ha en baggkompis till som sällskap. Att ha en bagge med förkläde större delen av året låter inte som någon bra lösning.
"Passa på och var glada nu. Man vet aldrig när det blir roligt nästa gång."

Ingrid68

• -
« Svar #2 skrivet: 17 apr-09 kl 11:39 »
Jag inbillar mig att man använder förkläde under begränsad tid, tex om man ska teasa igång tackorna som vi gjorde.
Jag, make, dotter, hund, katt, genbanksanslutna hedemora höns, ett 30-tal finullstackor och två shettlandsponnier huserar på gården.

Fårhobby

• Uppland
« Svar #3 skrivet: 17 apr-09 kl 13:49 »
Har köpt ett Baggförkläde det är värdelöst.
Mvh. Fårhobby  ;D ;D :'(

ersam

• -
« Svar #4 skrivet: 17 apr-09 kl 14:08 »
Jag trodde det var nån slutprodukt när jag läste rubriken...  :)

Torsabjörke

« Svar #5 skrivet: 17 apr-09 kl 20:37 »
 :) vi har oxå provat förkläde men det var alldeles för stort för vär värmlandsbagge! :)
4 barnsfamilj, arbetande drömmare med, värmlandsfår, blommehöns, myskankor, linderödare, katt.

getalina

• Haui that Skanunga ærliki mææn toco vitar uræt ald
    • Halland
« Svar #6 skrivet: 17 apr-09 kl 20:55 »
Det såg ju väldigt enkelt ut i utförandet. Kan det verkligen fungera?

http://www.lgprodukter.se/product_info.php?products_id=1396

Dela detta:

* Inloggade just nu

598 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter

- Som alltid mycket nöjd. Stycket med "Att ta vara på en gris" var kanon på alla sätt! Gillar nybörjarbreven mycket.
/Marie Mårtensson

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser