För några dagar sedan när jag städade rummet så tyckte jag att det var väldigt "dött" i min dv hamsters bur.
Jag började gräva i hennes bo och hon gav ifrån sig ett arg pip... Men inte som det vanliga hon brukar ge ifrån sig när hon blir arg på en när hon tycker man stör utan det hrä var mycket ynkligare...
Det högg till i hjärtat av oro utav ljudet och att hon låg kvar så konstigt... Jag tog upp henne och hon var alldeles kall...
Jag sprang in med henne till det andra rummet där min pojkvän var "Det är något fel på Mimmi!" säger jag med gråten i halsen...
Hon brukar annars vara alldeles mjuk och rar i kroppen... Men hon var där alldeles stel. Som en hård klump, som att alla muskler var helt spända.
Hennes ögon var slutna och öronen låg platta bakåt. Hennes framben skakade. Vi gick in till min säng och jag kupade händerna runt henne och andades på henne... Masserade hennes mage med min tumme då jag tyckte hon kändes väldigt stel där. Hon pep, man såg att hon hade ont...

Jag började gråta och tänkte att hon skulle dö... Jag hade redan förlorat hennes mamma under hösten från att vara helt pigg på morgonen tilöl att några timmar senare ligga stendöd.
Plötsligt slutar hon pipa och öppnar ena ögat... Hon öppnar sedan det andra och ser på mig. Efter en stund så ändras hennes matta blick och ögonen börjar bli mer "pillriga" och pigga. Jag fotrsatte att massera henne... Hennes kropp började bli varmare och mjuk igen. Ca en minut senare testade jag och sätta ned henne på golvet och hon började att kila omkring på golvet lite vingligt. Ytterligare någon minut gick... Sedan kutade hon runt som vanligt.
Jag trodde verkligen att hon skulle dö där... Men nu är hon helt normal igen.

Hennes mamma blev 7 månader gammal, Mimmi är nu 8-9 månader gammal.
Vad kan ha hänt? Förstoppning? Av vad? Hon hade vatten och mat som vanligt?
Åh, om jag inte hade kollat till henne så hade hon nog legat och dött.

Tänk om det hände samma sak med hennes mamma? Kan gå så snabbt med små djur...