Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  svagt lamm  (läst 1399 gånger)

Blekinge

• Dom rika kan, vi fattiga försöker
    • Blekinge
svagt lamm
« skrivet: 07 apr-09 kl 11:59 »
Hej på er alla

Det kom ett litet tacklamm till oss igår allt verkade vara bra kanske verkade hon vara lite liten.
Jag tyckte då att ögonen inte var så *klara* som dom brukar vara men hon diade tackan och allt var bra.

Men nu så är ögonen inte klara se ut som om det är en grå hinna på ögonen och hon orkar inte äta själv och orkar inte stå själv.

jag har mjölkat tackan och matat lammet på flaska hon vill inte dricka själv så jag tvingar i henne

vad göra

javill

• Blekinge
    • Glirnashopen
SV: svagt lamm
« Svar #1 skrivet: 07 apr-09 kl 12:29 »
Vet inte vad den grå hinnan kan vara. Kanske är det något fel på henne men, jag hade nog fortsatt mata henne även om det inte ser så ljust ut ifall hon slutat äta.
"Passa på och var glada nu. Man vet aldrig när det blir roligt nästa gång."

Blekinge

• Dom rika kan, vi fattiga försöker
    • Blekinge
« Svar #2 skrivet: 07 apr-09 kl 13:51 »

har tvingat i henne lite mjölk från tackan och hon klara nu att resa sig upp själv av egen kraft, men ögonen ser inget vidare ut men hon går inte in i något få se sen om hon är blind eller inte, om hon nu klarar sig,

Oskarsgården

• Oskarsgårdens Lantrasfarm
    • Oskarsgården
« Svar #3 skrivet: 07 apr-09 kl 14:17 »
Jag har haft ett sånt lamm i år och så har även min vännina..
Hon pratade med vet och fick ut salva.. samma som jag använt till mitt..Chloromycetin..
Det kan vara horhinneinflammation.. flasklamm, svaga lamm kan få det.. kan vara för att mamman har det latent..
Börjar man behandla direkt så borde det bli bra.. mitt lamm blev helt bra på ena ögat men inte helt bra på det andra..
Obehandlade kan de bli blinda så skaffa salva omgående.. / Lycka till
Vi har Australian Sheperd, Golden Retriever, Border Colie. Linderödssvin med Genbank, Gotlandskaniner med Genbank,
Skånska Blommehöns, Japanska vaktlar, Ankor, Gutefår, Shropshire och korsningstackor. Vill ha fjällnära dikor.

Dela detta:

* Inloggade just nu

537 gäster, 2 användare (1 dolda)
Själv är bäste dräng

* Forum

* Om tidningen Åter

- Att jag läst samtliga gamla nummer som fanns att få tag på för utlåning av denna tidning säger väl en hel del om vad jag tycker om den. En del av dem har jag lånat flera gånger. Jag älskar tidningen! Den är idérik, hoppingivande, livsbejakande, inspirerande och informativ och får mig att sjuda av iver och verksamhetslust. Jag kommer att köpa gamla nummer några i taget och nu är det verkligen dags att starta en prenumeration!
/Anneli

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser