Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Allmänna hönsglädjetråden  (läst 391680 gånger)

Helena R

• Maskinförare
    • Östergötland
SV: Allmänna hönsglädjetråden
« Svar #700 skrivet: 17 mar-10 kl 19:38 »
Har 11 "levande" ägg i kläckarn och nu är det bara en vecka tills de ska kläckas!  :D  *hoppas*
Jag, lilla sonen, katterna och hönsen... Vi bor i ett underbart torp på landet dit knappt nån hittar. :D

betsla

• Jämtland
    • Betsla - me, myself and I
« Svar #701 skrivet: 18 mar-10 kl 08:29 »
Nu har jag laddat kläckaren med 10 ägg, första gången ever! Ååååh, så spännande =)
70-talist som bor på vischan i Jämtland med sambo, 3 barn, 1 katt, 13 Åsenfår (genbank 1338 och MV3) och ett gäng höns - hedemora, brun leghorn, dv wyandotte, cream legbar och wyandotte samt lite araucanakorsningar och diverse andra korsningar.

oskar98

• Fjäderfä!!
    • Skåne
    • www.oskarsorpington.yolasite.com
« Svar #702 skrivet: 18 mar-10 kl 20:49 »
ska och hämta om 2 veckor
Djur, blå dv orpington, vitsvart fläckig dv orpington, svart dv orpington.
och ägg, svart dv orpington, vit dv orpington, silver randad dv orpington.
Jippi
Jag är en grabb på 14 år som har mycket Orpington av ovanliga färger
Har även ett gäng Maraner
Mvh Oskar98 :D

jag71

• varma höns
    • Skåne
« Svar #703 skrivet: 18 mar-10 kl 20:57 »
Vi får ägg varje dag just nu! Så kul när vår femåring kommer med ägg försiktigt försiktigt i handen och säger "Det är varmt Mamma. Det är nog från Anki för det ser ut som ett Ankiägg" Ler med hela ansiktet och smeker ägget lite försiktigt. Att jag inte tror att det kommer från Anki och att det inte var varmt utan lite ljummet spelar ingen roll. Stolt som bara den går han upp med ägget och lägger in det i kylskåpet brevid de andra äggen vi fått från våra hönor. Jag tycker om mina hönor och älskar mina barn.
har lite djur... mest fjäderfän. ;)

oskar98

• Fjäderfä!!
    • Skåne
« Svar #704 skrivet: 18 mar-10 kl 20:58 »
Vi får ägg varje dag just nu! Så kul när vår femåring kommer med ägg försiktigt försiktigt i handen och säger "Det är varmt Mamma. Det är nog från Anki för det ser ut som ett Ankiägg" Ler med hela ansiktet och smeker ägget lite försiktigt. Att jag inte tror att det kommer från Anki och att det inte var varmt utan lite ljummet spelar ingen roll. Stolt som bara den går han upp med ägget och lägger in det i kylskåpet brevid de andra äggen vi fått från våra hönor. Jag tycker om mina hönor och älskar mina barn.
grattis

betsla

• Jämtland
    • Betsla - me, myself and I
« Svar #705 skrivet: 18 mar-10 kl 21:59 »

Åh, va mysigt!
70-talist som bor på vischan i Jämtland med sambo, 3 barn, 1 katt, 13 Åsenfår (genbank 1338 och MV3) och ett gäng höns - hedemora, brun leghorn, dv wyandotte, cream legbar och wyandotte samt lite araucanakorsningar och diverse andra korsningar.

Rooster

• En av två
    • Östergötland
    • Hönsraser
« Svar #706 skrivet: 19 mar-10 kl 08:45 »
ska och hämta om 2 veckor
Djur, blå dv orpington, vitsvart fläckig dv orpington, svart dv orpington.
och ägg, svart dv orpington, vit dv orpington, silver randad dv orpington.
Jippi

Kul ;D då har du det väl förspänt på dvärgorpingtonfronten då
ÅKERHULTS RASHÖNS - Vi håller på med uppfödning av fasaner och rashöns. Har mer än 25 olika raser i ett flertal färger. Vill du köpa avelsägg? Besök vår Hemsida:
http://honsraser.se

Therese K

• Skåne
« Svar #707 skrivet: 19 mar-10 kl 11:53 »

Åhhh.. gullunge!! :D
Gift, har en underbar katt... längtar efter egen gård med löpankor, getter och potatisland!

oskar98

• Fjäderfä!!
    • Skåne
« Svar #708 skrivet: 19 mar-10 kl 14:02 »
Kul ;D då har du det väl förspänt på dvärgorpingtonfronten då
ja
i höst har jag nog blå,svart,silverrandad, svartvit prickig, chokolatte och vit dv orpington
med alla färger

jag71

• varma höns
    • Skåne
« Svar #709 skrivet: 19 mar-10 kl 14:05 »
Oskar du förstår väl att jag kommer att häls på dig i höst och titta på alla dina hönor.  ;D
har lite djur... mest fjäderfän. ;)

fredrikvidja

• Södermanland
    • Höns i Vidja
« Svar #710 skrivet: 19 mar-10 kl 14:07 »
Vår pärlgråa dv Kochin höna Tårtan la sitt första ägg igår hon var himla mallig.
Dom gör som dom vill och vi mé

oskar98

• Fjäderfä!!
    • Skåne
« Svar #711 skrivet: 19 mar-10 kl 14:18 »
Oskar du förstår väl att jag kommer att häls på dig i höst och titta på alla dina hönor.  ;D
ja du får gärna komma tidigare !!!
dom på påsk lovet !!!
PM mig så bestämmer vi tid !!!

trallallaa

• Gäst
« Svar #712 skrivet: 19 mar-10 kl 15:36 »
Citera
Vår pärlgråa dv Kochin höna Tårtan la sitt första ägg igår hon var himla mallig.
Hihi vad gulligt  ;D

fredrikvidja

• Södermanland
    • Höns i Vidja
« Svar #713 skrivet: 19 mar-10 kl 20:39 »
ja hon får ju vara med dom stora tjejerna nu

Lövbacken

• Västmanland
« Svar #714 skrivet: 21 mar-10 kl 20:38 »
 :D

Glad idag efter lysning av äggen, två av våra hönor ligger på varsin hög av ägg, Alva ligger nu på 8 st med liv i och Lovis ligger på 9 st med liv i!

Ska bli spännande och se hur många som blir färdiga!
3 barn, make, stor gård och Hedemorahöns, beviljad genbank 090814, 17 hönor och 4 tuppar =)

Therese K

• Skåne
« Svar #715 skrivet: 22 mar-10 kl 18:40 »
Hönsen har för första gången på hela vintern kunnat gå ut i trädgården och sprätta! :D Mask och annat gott hittade dom så idag kom 4 ägg! av 4 värpande höns :D
Gift, har en underbar katt... längtar efter egen gård med löpankor, getter och potatisland!

grimbart

• fångstman/jägare söker uppdrag!!!
    • Västergötland
« Svar #716 skrivet: 23 mar-10 kl 12:06 »
hurra!! nu har det kläckts en hel hög med dunbollar... en isbar/faverolle korsning bla.... houdaner mm  ;D
Fjäderfän och kaniner

Helena R

• Maskinförare
    • Östergötland
« Svar #717 skrivet: 23 mar-10 kl 13:12 »
Första hålslaget (av elva) i min kläckmaskin. ;D Jag tyckte att jag hörde att det knastrade lite i morse när jag fyllde på vatten men jag har inte hört några pip ännu. Jag är så barnsligt förtjust som på julafton. Nu kommer jag springa och kika i kläckarn varje kvart! ;D
Jag, lilla sonen, katterna och hönsen... Vi bor i ett underbart torp på landet dit knappt nån hittar. :D

fredrikvidja

• Södermanland
    • Höns i Vidja
« Svar #718 skrivet: 24 mar-10 kl 17:36 »
Tuppen Gösta är visst en stor karl och får "vuxenleka" med dom stora hönorna.

Trodde inte det stulle hända. Det har alltid varit dom som bestämtoch starkt sagt nej till alla anda tuppar som försökt sig på ett nyp. Så nu blir det blandisar till sommaren. Araucana/Ispar/Brahma där tuppen är Araucana och hönorna är av alla tre slagen.

oskar98

• Fjäderfä!!
    • Skåne
« Svar #719 skrivet: 24 mar-10 kl 20:32 »
Jippi!!
Jag ska få hem dv guldsvartkantade Orpington ägg i nässta vecka.
Mvh Oskar98

Dela detta:

* Inloggade just nu

592 gäster, 1 användare (1 dolda)

* Forum

* Om tidningen Åter

- Åter är en tidsskrift som är tidlös. Ett 5 år gammalt nummer är lika användbart nu som när den kom ut.
Jag har haft väldigt mycket nytta och har fortfarande av tidningen.
/Per

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser