Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Allmänna hönsglädjetråden  (läst 391691 gånger)

Linkoso

• -
    • Höns i Trunsby
SV: Allmänna hönsglädjetråden
« Svar #520 skrivet: 27 dec-09 kl 16:25 »
Här kommer bild på ägg!!! ;D ;D *visar stolt upp som om det vore rena rama diamanten, haha* xD Det är ägget till vänster som är lagt av Audrey, den andra är från min pärlgrå höna för jämförelse i färg.

Sedan en bild på den duktiga ägaren av ägget! :D  :-*
Var rädd om det liv ni har, ni vet aldrig när det tar slut ...
♥♥♥ www.honsitrunsby.webs.com ♥♥♥ ~~~ www.hönsträff.se ~~~ Visar vägen till kacklet ~~~
Kommer ni till Byledagen 25/5 - 2013? :) http://www.facebook.com/events/465511106842445/?fref=ts

Gamina

« Svar #521 skrivet: 27 dec-09 kl 22:35 »
Gud en så vacker höna du har där Linkoso

Snarrbon: Grattis det är härligt när man står med det där pappret i näven.
« Senast ändrad: 28 dec-09 kl 11:50 av Gamina »
Genbank för Gotlandshöns

taccotad

• Skåne
« Svar #522 skrivet: 28 dec-09 kl 07:43 »
Jag blev löjligt glad igår!! Jag och sonen var ute och beundrade våra fina hönepönor, inser rätt fort att det saknas en! Vi springer runt och letar, hittar henne inne i redet. Dom har inte lagt ägg på en hel evighet nu.
Vi väntade en lång stund men hon höll sig kvar där inne.

Gick in och skulle äta men jag var tvungen att, mitt i maten, avbryta för att springa ut och kolla i redet igen. DÄR LÅG VÄRLDENS FINASTE LIGGA ÄGG!!!

taccotad

• Skåne
« Svar #523 skrivet: 02 jan-10 kl 10:49 »
Jag blev löjligt glad igår!! Jag och sonen var ute och beundrade våra fina hönepönor, inser rätt fort att det saknas en! Vi springer runt och letar, hittar henne inne i redet. Dom har inte lagt ägg på en hel evighet nu.
Vi väntade en lång stund men hon höll sig kvar där inne.

Gick in och skulle äta men jag var tvungen att, mitt i maten, avbryta för att springa ut och kolla i redet igen. DÄR LÅG VÄRLDENS FINASTE LILLA ÄGG!!!

Idag hittade jag ett annat ägg där! Nån av unghönorna har lagt det!!! Blev så otroligt jätteglad!

johannak

• Dalarna
« Svar #524 skrivet: 02 jan-10 kl 16:58 »
Jag är så glad för vårat lilla mirakel (har marek i flocken, hon är den enda överlevande och jag hoppas hon kan få va frisk) har lagt sitt första ägg!! Sjukt roligt! så litet och gulligt...

Dessutom verkar hönorna tro att det är vår, för de värper jättebra nu. Men de är inne hela dagarna med värmelampa, vill inte ut...
24 årig djurälskande tjej som bor i strax utanför Leksand med en jaktgalensambo, en liten flock Hedemorahöns och en jämthund.

Therese K

• Skåne
« Svar #525 skrivet: 02 jan-10 kl 17:05 »
Min söta höna Olivia har börjat lägga ägg nu efter ruggningen i höstas.. Och dom går ut fast det är -7 ute :o Kylan verkar inte bekymra dom, och jag släpper bara ut dom om solen är framme.. tycker dom behöver lite D-vitamin :P
Gift, har en underbar katt... längtar efter egen gård med löpankor, getter och potatisland!

huldan

« Svar #526 skrivet: 02 jan-10 kl 23:16 »
Jag är glad för vi fick ganska nyss hem två hönor och en tupp av rasen gammelsvensk dvärghöna  ;D

Fina första hönor sen jag var typ ett år, ska bli spännande att lära känna dem  :D
Matilda med två gammelsvenska dvärghönor och en tupp!

Therese K

• Skåne
« Svar #527 skrivet: 03 jan-10 kl 15:37 »
idag -10 och hönsen går ut.. :o gör era hönor oxå det ???
Gift, har en underbar katt... längtar efter egen gård med löpankor, getter och potatisland!

johannak

• Dalarna
« Svar #528 skrivet: 03 jan-10 kl 22:40 »
nehh mina gör det inte! =(
24 årig djurälskande tjej som bor i strax utanför Leksand med en jaktgalensambo, en liten flock Hedemorahöns och en jämthund.

Therese K

• Skåne
« Svar #529 skrivet: 04 jan-10 kl 10:48 »
Hönsen verkar inte ett dugg bekymrade över kylan.. spattserar omkring som vanligt och sprätter..

taccotad

• Skåne
« Svar #530 skrivet: 04 jan-10 kl 11:03 »
Hönsen verkar inte ett dugg bekymrade över kylan.. spattserar omkring som vanligt och sprätter..
ja här verkar dom inte bry sig om kylan. Snön däremot gillar dom inte, då stannar dom inne. Men en massa minusgrader verkar kvitta!

Travelerhorses

• Häxa och djurvän.
    • Värmland
« Svar #531 skrivet: 04 jan-10 kl 11:56 »
Jag har fått ägg!!  ;D
Äntligen värper dom  :P det som funkade var att höja temperaturen inne en aning.
När vi kvinnor får orgasm utsöndras ämnet oxytocin, vilket gör oss mjuka, snälla, gulliga och omtänksamma.Så när ni män klagar på hysteriska, förbannade och frustrerade kvinnor,bör ni komma ihåg att det faktiskt är ni män som inte gör jobbet tillräckligt bra...

Linkoso

• -
    • Höns i Trunsby
« Svar #532 skrivet: 04 jan-10 kl 12:36 »
I morse när jag vaknade var det första jag såg en liten MES som satt på mitt bröst och tittade.... >.< Hon är så rar lilla Fläskis. Det är alldeles för kallt ute i hönshuset hos Emil för henne så hon är med oss i huset nu.  :-[ Nu ska jag ned och äta Lunch, Emil och fläskis har redan gått ned... Eller Fläskis ska få "rastas" av i duschen en stund (lätt att spola bort hennes små minipluttar hon lägger) först så risken minskar att man får gå med papperstuss och trasor. >___<
Var rädd om det liv ni har, ni vet aldrig när det tar slut ...
♥♥♥ www.honsitrunsby.webs.com ♥♥♥ ~~~ www.hönsträff.se ~~~ Visar vägen till kacklet ~~~
Kommer ni till Byledagen 25/5 - 2013? :) http://www.facebook.com/events/465511106842445/?fref=ts

dazza

• bless the swedish summer.
    • Västergötland
« Svar #533 skrivet: 04 jan-10 kl 20:09 »
jag är upp över öronen lycklig att jag nyss fått hem min gulank gosse och 6 befruktade dvärg kochin att lägga under min korsnings höna :) så fingers crossed att där kommer fram ett gäng små dunbollar om ca 21 dagar.
kille från Australien som bott mitt ute på dom skånska slätterna men även i Stockholms innerstad och runt om i världen.har nu sålt mina älskade fjäderfä tyvärr och bor just nu i centrala göteborg och sysslar med bräckvattens fiskar och fiskar från asien. vill lära mej mer om city gardening.

Höns-Patrullen

• Närke
« Svar #534 skrivet: 05 jan-10 kl 12:33 »
hej!
Jag är glad för att vi har byggt ut hönshuset och för att Ofelia har fått "tillbaka" sina fina fjädrar igen!  ;D

/HP
Live your life just the way you want...

trallallaa

• Gäst
« Svar #535 skrivet: 05 jan-10 kl 12:52 »
 :D ;D :-*
Mina Brahmor trivs i sin vedbod och de har börjat lägga ägg!!
Turkiska hönorna har hittat redet OCH lagt ett ägg!!
Jag fick ett vitt ägg av värpgruppen och jag vet INTE vem som har lagt det?
Jag är så van att få rosa och bruna ägg, så jag har glömt vem som lägger de vita...Leghornen kanske...
Små kycklingarna växer och frodas.
Jag fick tre brahma kycklingar i söndags och så en till i morse, jag tyckte det såg ut att vara liv i ägget, så äggkläckaren fick fortsätta vara på ,jag trodde att  kycklingen inte skulle klara sig, men jag gav den en chans och den tog den:D

Therese K

• Skåne
« Svar #536 skrivet: 05 jan-10 kl 17:34 »
Idag la min ena unghöna sitt första ägg!! ;D Wiiiii!!! :-*

yrian

• Skåne
    • Hannasgården
« Svar #537 skrivet: 06 jan-10 kl 17:30 »
Fem ägg från fyra Isbarhönor inhämtades idag!  :o  Vet de nåt som inte jag vet?!
Höns, stickning och pelargoner

oskar98

• Fjäderfä!!
    • Skåne
    • www.oskarsorpington.yolasite.com
« Svar #538 skrivet: 06 jan-10 kl 18:38 »
 min blandras höna värpte idag för första gången  :-* ;D
Jag är en grabb på 14 år som har mycket Orpington av ovanliga färger
Har även ett gäng Maraner
Mvh Oskar98 :D

trallallaa

• Gäst
« Svar #539 skrivet: 07 jan-10 kl 11:08 »
Det blev lite konstigt idag, så jag måste skriva i både ledsentråden och glädje tråden ::)
Jag har väntat och väntat på att mina Holländare ska börja lägga ägg och idag hittade jag 5 ägg i redet! Alla verkar ha börjat lägga ägg samtidigt   :o   :-*.

Dela detta:

* Inloggade just nu

589 gäster, 1 användare (1 dolda)

* Forum

* Om tidningen Åter

- Tidningen åter har jag läst i några år som prenumerant innan dess läste jag hos vänner. Genom åren har jag utvecklats det har även tidningen och att ledaren skrivs av en så härlig och äkta människa som erkänner att man ibland får ge upp och tänka om. ALLA borde ha tidningen!
/ Maria

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser