Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Allmänna hönsglädjetråden  (läst 391618 gånger)

Daaniel

• Gäst
SV: Allmänna hönsglädjetråden
« Svar #460 skrivet: 20 nov-09 kl 18:13 »
ÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄNTLIGEN!!! Nu har mitt första australorp ägg kommit, och även det första ägget sen sommaren. yay! fast nu ska jag kläcka alla hennes ägg istället så då blir det ändå inga till familjen, haha!
grattisss!  ;D  :D  ;D  :D  ;D  :D ;D

Fredrikslund

• Södermanland
« Svar #461 skrivet: 20 nov-09 kl 20:41 »
grattisss!  ;D  :D  ;D  :D  ;D  :D ;D

yay, och det var befruktat!!! aah *homer poose, dreggel* vill kläcka  :P

oskar98

• Fjäderfä!!
    • Skåne
    • www.oskarsorpington.yolasite.com
« Svar #462 skrivet: 20 nov-09 kl 20:55 »
yay, och det var befruktat!!! aah *homer poose, dreggel* vill kläcka  :P

hur kan du se det ??
Jag är en grabb på 14 år som har mycket Orpington av ovanliga färger
Har även ett gäng Maraner
Mvh Oskar98 :D

Linkoso

• -
    • Höns i Trunsby
« Svar #463 skrivet: 20 nov-09 kl 21:17 »
Man kollar groddskivan.
Var rädd om det liv ni har, ni vet aldrig när det tar slut ...
♥♥♥ www.honsitrunsby.webs.com ♥♥♥ ~~~ www.hönsträff.se ~~~ Visar vägen till kacklet ~~~
Kommer ni till Byledagen 25/5 - 2013? :) http://www.facebook.com/events/465511106842445/?fref=ts

oskar98

• Fjäderfä!!
    • Skåne
    • www.oskarsorpington.yolasite.com
« Svar #464 skrivet: 20 nov-09 kl 21:24 »
Man kollar groddskivan.

vad är det ??
Jag är en grabb på 14 år som har mycket Orpington av ovanliga färger
Har även ett gäng Maraner
Mvh Oskar98 :D

Henrik Penrik Filivilivenrik

• F.d. Armand
    • Blekinge
    • Hönsbloggen
« Svar #465 skrivet: 21 nov-09 kl 16:50 »
Det är rätt intressant för jag har inte aktivt ansträngt mig för att få dem så tama! Btw! Du är inte sugen på en Obama II ?  ;)

Inte än, men kanske i framtiden!  ;D
Skötare av en liten hushållsflock av mestadels blandrashöns, samt svenska myskankor.

Luff

• Västergötland
« Svar #466 skrivet: 22 nov-09 kl 00:14 »
Vår minsta lilla höna har nu lagt sitt första ägg. Pyttelitet men perfekt.
Kul att se denna lilla tös prata m tuppen och berätta om sitt ägg på det mest förtjusande sätt. Det kuttrades och dom lät så nöjda så jag förstod att det hade hänt något alldeles särskilt. Hon som skrek bara han tittade på henne - och han är en gentleman - och nu är hon så helt inne i flocken.
//Luff

Frances

• Draco Dormiens Nunquam Titillandus
    • Västergötland
« Svar #467 skrivet: 23 nov-09 kl 09:06 »
Silja är liggsjuk   ;D   Glad eller inte...hmm...inte riktigt dags än tycker jag. Men nog är kinda-hönan ruvningsbenägen ;D
" Först vill man bli nånting. Sen tror man att man är det man ville bli. Sen blir man kanske det man trodde att man var"

Krågedal

• Östergötland
« Svar #468 skrivet: 23 nov-09 kl 10:14 »
Hej !Vad Silja är reproducerande! försök störa henne bär bort henne eller sätt (tillfälligt) nät över redena!. Silja`s ruvmamma Svarta Sara ville ruva i febuari... Lycka till !!
Har hund, katter, Kindahöns och Gotlandskaniner  (egen genbank)har två Tinkerhästar på "foder", dotter som är född 2006. Bor på landet i hyrt hus....

Frances

• Draco Dormiens Nunquam Titillandus
    • Västergötland
« Svar #469 skrivet: 23 nov-09 kl 10:33 »
Jag lyfter ut henne några gånger om dagen ;D Sätter jag henne på pinnen sitter hon där och gruffar istället  ;D
" Först vill man bli nånting. Sen tror man att man är det man ville bli. Sen blir man kanske det man trodde att man var"

Kimma

• De beste spiegel is een oude vriend
    • -
    • Klockarens Kaningård
« Svar #470 skrivet: 23 nov-09 kl 13:42 »
Min foderåterförsäljare blev vild och galen när jag berättade att jag hade gul orpington och beställde kläckägg till våren på stående fot. Förstår honom, imorse hoppade 2 av unghönorna upp i mitt knä och ville bli kelade med  ;D
"Följ hjärtat, inte logiken, logiken gör dig inte lycklig den får dig bara att stå ut lite längre."

trallallaa

• Gäst
« Svar #471 skrivet: 24 nov-09 kl 16:39 »
Jag är så otroligt glad över att den tupp jag köpte, som var sjuk och kalkben mm, han börjar se sååå fin ut! Fjädrarna börjar växa ut på hans ben, stjärt fjädrar har han börjat få OCH kammen och slör är RÖDA , inte rosa som förut...
Jippiiii, han kommer bli så fiiiin ;D

Therese K

• Skåne
« Svar #472 skrivet: 26 nov-09 kl 16:23 »
Första ägget sedan ruggningen kom idag! ;D
Gift, har en underbar katt... längtar efter egen gård med löpankor, getter och potatisland!

yrian

• Skåne
    • Hannasgården
« Svar #473 skrivet: 01 dec-09 kl 16:32 »
Två av fyra hönor hittar in i nya hönshuset för natten! Två fick jag lyfta in och tuppen är på rymmen, han sitter nog på ankhuset som i går kväll. Ska strax hämta in honom. Och en av hönorna har varit inne under dagen, för det låg ett litet ljusgrönt ägg i redet!  ;D
Höns, stickning och pelargoner

Johanna Sareklint

• Blekinge
    • Johannas hörna
« Svar #474 skrivet: 01 dec-09 kl 23:56 »
Var och besökte en av mina nyligen utflyttade ungtuppar i helgen. Han fick ett damgäng på 7-8 st att charma. Har fått rapporter ofta: Nedknuffad från pinnen, får sitta på nedersta pinnen, sitter numera på översta pinnen, går ut först och får äta med de andra!
Vid besöket hade de precis intagit nattkvisten, och tuppen satt där i mitten och såg så stolt ut!

Blir så glad och stolt över "min" lille grabb!  :-[ :-* :-*
Tapetsararlärling. Genbank nr 7089 för Bohus-dals-svarthöns. Bronzekalkoner.  Sibirisk kattägare. Odlar-freak med kameran fastvuxen i handen :)
Titta gärna in i min nätbutik www.tildawinge.se och min websida www.sareklint.se/johanna

Jakobsson

« Svar #475 skrivet: 02 dec-09 kl 01:48 »
Nu är familjen här hemma lyckliga över att alla grupper utom Vithättorna
kommit igång med ägg efter ruggningen.  Känns alldeles förträffligt
att kunna äta en äggsmörgås till frukost imorgon- det var nämligen ett
bra tag sen!  :D

MVH
Daniel

Palleman

• Pallefierad
    • Patrik Eriksson
« Svar #476 skrivet: 02 dec-09 kl 08:04 »
Och damerna med herre.. skall ju vara med.. hela tiden.  ::), så igår var det snudd på "grillad kyckling" då vi eldade ute.. det är ju så kul att vara runt människorna..  ;D
Finurlig grabb som bor på ett historieboks nämnt torp i Göteborg. Torpet Mon, fyllt med ankor, vaktlar, höns, katt, vänner och härlig trädgård. Mitt i pulsande staden, mitt i lugna skogen!

http://www.torpetmon.se Urban Farming - Bed & Breakfast

Prosit

• Södermanland
« Svar #477 skrivet: 04 dec-09 kl 19:19 »
Mina sex kycklingar som kommer från Linkoso (vad var det för hybrid nu igen?) har rymt ur buren och satt sig bredvid de stora hönorna ikväll. "Nu är vi faktiskt stora nog att sitta med de stora hönorna!" sa de! 8) ;D  :-*
Har sex hönor i lekstugan mitt i villakvarteren i Stockholm. Har nu äntligen skaffat hund och hönorna har hamnat på undantag.

Fredrikslund

• Södermanland
« Svar #478 skrivet: 04 dec-09 kl 19:20 »
Mina sex kycklingar som kommer från Linkoso (vad var det för hybrid nu igen?) har rymt ur buren och satt sig bredvid de stora hönorna ikväll. "Nu är vi faktiskt stora nog att sitta med de stora hönorna!" sa de! 8) ;D  :-*

Just det! De var ju äggen du köpte i byle! Vad roligt  ;D

Prosit

• Södermanland
« Svar #479 skrivet: 04 dec-09 kl 19:41 »
 :D
Har sex hönor i lekstugan mitt i villakvarteren i Stockholm. Har nu äntligen skaffat hund och hönorna har hamnat på undantag.

Dela detta:

* Inloggade just nu

593 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter

Så glad att jag hittade denna tidning och det är lite som julafton varje gång den kommer i brevlådan
/Mathilda Oja

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser