Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Allmänna hönsglädjetråden  (läst 391570 gånger)

trallallaa

• Gäst
SV: Allmänna hönsglädjetråden
« Svar #360 skrivet: 14 okt-09 kl 21:37 »
Jepp ;D Jag ska ta kort på dem tillsammans , så fort det blir läge...

Kimma

• De beste spiegel is een oude vriend
    • -
    • Klockarens Kaningård
« Svar #361 skrivet: 15 okt-09 kl 08:30 »
Glad att jag fick ut 16 levande kycklingar av 22 möjliga häromdagen. De piper så glatt i sin lilla låda och får bo på matbordet.  ;D

Vi äter ju ändå vid tv:n alltid  

;D
"Följ hjärtat, inte logiken, logiken gör dig inte lycklig den får dig bara att stå ut lite längre."

skogskälla

• Hellre mångfald än enfald
    • Östergötland
« Svar #362 skrivet: 15 okt-09 kl 08:36 »
Glad att jag fick ut 16 levande kycklingar av 22 möjliga häromdagen. De piper så glatt i sin lilla låda och får bo på matbordet.  ;D

Vi äter ju ändå vid tv:n alltid  

;D
Vilken oerhört förstående man du måste ha ;D, min gubbe han bara tittar på mig och ger mig onda ögat när jag nämner att det finns folk som tar in sina höns i huset ;) ;D ;D

Kimma

• -
    • Klockarens Kaningård
« Svar #363 skrivet: 15 okt-09 kl 08:40 »
Vilken oerhört förstående man du måste ha ;D, min gubbe han bara tittar på mig och ger mig onda ögat när jag nämner att det finns folk som tar in sina höns i huset ;) ;D ;D
Han muttrade också den första dagen om att vi har ett helt stall därute att ha dem i. Men när de väl var kläckta och han fick skrapa rutan på bilden dagen efter så sa han inte ett ord om det mer.  ;D

Och så har jag ertappat både honom och sonen med att stå och dumglo ner i lådan i 10 minuter så ingen av dem verkar lida nämvärt av bristen på ätplats  ;D
"Följ hjärtat, inte logiken, logiken gör dig inte lycklig den får dig bara att stå ut lite längre."

Linkoso

• -
    • Höns i Trunsby
« Svar #364 skrivet: 15 okt-09 kl 08:52 »

Och så har jag ertappat både honom och sonen med att stå och dumglo ner i lådan i 10 minuter så ingen av dem verkar lida nämvärt av bristen på ätplats  ;D

Haha!! ;D Dumglo! ;D ;''')
Var rädd om det liv ni har, ni vet aldrig när det tar slut ...
♥♥♥ www.honsitrunsby.webs.com ♥♥♥ ~~~ www.hönsträff.se ~~~ Visar vägen till kacklet ~~~
Kommer ni till Byledagen 25/5 - 2013? :) http://www.facebook.com/events/465511106842445/?fref=ts

trallallaa

• Gäst
« Svar #365 skrivet: 15 okt-09 kl 08:52 »
[quoteGlad att jag fick ut 16 levande kycklingar av 22 möjliga häromdagen. De piper så glatt i sin lilla låda och får bo på matbordet. 
][/quote]
Åh, Grattis Grattis  ;D

Kimma

• -
    • Klockarens Kaningård
« Svar #366 skrivet: 15 okt-09 kl 09:07 »

Haha!! ;D Dumglo! ;D ;''')
;) ;D
[quoteGlad att jag fick ut 16 levande kycklingar av 22 möjliga häromdagen. De piper så glatt i sin lilla låda och får bo på matbordet. 
Citera
Åh, Grattis Grattis  ;D

Tack  :)

Therese K

• Skåne
« Svar #367 skrivet: 15 okt-09 kl 09:18 »
Jag är glad då jag fattat att ena hönan Violet har färgen guld/blå/silverbandad.. ( tror jag de heter)  ::)
Hon är sååå vacker :D
Gift, har en underbar katt... längtar efter egen gård med löpankor, getter och potatisland!

Dixiebelle

• Livet på landet - fast i Stockholm
    • Södermanland
    • Pixebo
« Svar #368 skrivet: 15 okt-09 kl 11:31 »
Jag är glad att det kom ut 10 levande kycklingar totalt av de 28 ägg som vi stoppade i kläckaren från början, är väldigt tacksam att det blev kycklingar överhuvudtaget faktiskt - man ska inte ta något för givet här i livet  ::)
Hos oss är det katten som står på bakbenen och dumglor in i kycklinglådan (under min uppsyn givetvis, annars är dom inlåsta utom katters räckhåll!)
Han ser så söt ut! Borde ta kort... :P
*Engelska stridshöns*Gammal engelska stridshöns*Dvärg faverolle*Blandishöns

Våra höns gör lite som dom vill...

Kimma

• -
    • Klockarens Kaningård
« Svar #369 skrivet: 15 okt-09 kl 11:33 »
Haha det gör våran katt Gisela också, fast hon river ner alla mina "hinder" jag sätter upp så hon inte ska kunna komma nära...till ingen nytta alltså  ;D

Dixiebelle

• Södermanland
    • Pixebo
« Svar #370 skrivet: 15 okt-09 kl 11:40 »
Har satt upp en nätdörr in till rummet som kycklingarna bor i (hemma) så det fungerar toppen faktiskt. Brukar annars ha den innanför altandörren så man kan ha öppet ut på sommaren men inga katter som smiter  ;D
Men Gisela är ju inte vilken katt somhelst, hon skulle ta sig in ändå  ;)

Haha det gör våran katt Gisela också, fast hon river ner alla mina "hinder" jag sätter upp så hon inte ska kunna komma nära...till ingen nytta alltså  ;D

Kimma

• -
    • Klockarens Kaningård
« Svar #371 skrivet: 15 okt-09 kl 11:42 »
Har satt upp en nätdörr in till rummet som kycklingarna bor i (hemma) så det fungerar toppen faktiskt. Brukar annars ha den innanför altandörren så man kan ha öppet ut på sommaren men inga katter som smiter  ;D
Men Gisela är ju inte vilken katt somhelst, hon skulle ta sig in ändå  ;)

Troligtvis, nackdelen är att vi har ingen dörr alls in till matrummet så det blir svårt att hålla henne ute. Är nervös varje dag att hon ska välta ner lådan  :-\ Fast hon brukar bara sitta och titta på dem, men man vet ju aldrig.
Snart ska de flytta till större bostad i vilket fall som helst och då får de stå på golvet men då kan hon ju sitta och titta så  mycket hon orkar  ;D

Dixiebelle

• Södermanland
    • Pixebo
« Svar #372 skrivet: 15 okt-09 kl 15:33 »
Barnvakten Elvis (Devon Rex) håller koll på pipisarna!  ;)

Fredrikslund

• Södermanland
« Svar #373 skrivet: 15 okt-09 kl 15:52 »
En sån katt vill jag ha efter en Peterbald sphynx ;D är intehelt inne på katter, men Devon Rex har i alla fall lite hår? i alla fall om man kollar på bilden.. :P

Dixiebelle

• Södermanland
    • Pixebo
« Svar #374 skrivet: 15 okt-09 kl 17:59 »

Åhh, en naken katt vill jag ha nån gång! Elvis har mer "lammull"  ;D

En sån katt vill jag ha efter en Peterbald sphynx ;D är intehelt inne på katter, men Devon Rex har i alla fall lite hår? i alla fall om man kollar på bilden.. :P

Fredrikslund

• Södermanland
« Svar #375 skrivet: 15 okt-09 kl 18:23 »
de är väl rätt dyra?  :-X bror och pappa är alergiska så vore så himla bra också ;D kanske ska vi dela på katten och på såvis betala halvapriset ;D :P

Kimma

• -
    • Klockarens Kaningård
« Svar #376 skrivet: 15 okt-09 kl 20:31 »
Här är mina 16 underverk..de börjar redan springa efter fingrarna när man sticker ner handen, matte har kanske nåt gott  ;D :-*

Kimma

• -
    • Klockarens Kaningård
« Svar #377 skrivet: 15 okt-09 kl 20:44 »
Och så måste jag ju visa upp sambons "ärintedöptän" paduan. Som han förälskade sig i när vi var hos gernsö  :-*

Rakadero

• Västergötland
    • Reflections of Rachel
« Svar #378 skrivet: 15 okt-09 kl 21:06 »
Vilken tuff frissa! Är det en tupp eller en höna? Jag hade en klasskamrat en gång med sån lugg, han hette Lars-Olof och kallades Lollo, hade det varit min (och varit tupp) hade han fått heta det... kanske... Lollo var inte världens trevligaste iofs...
Fyrtiotalet underbara hönor och tuppar av raserna vit leghorn, brun leghorn, blomme, australorp, sussex, plymouth rock, orpington, rir, lohmann och några blandningar mest leghorn-blomme-lohmann. Sju älskade katter. Två välartade söner. En händig make. Och så jag...

Kimma

• -
    • Klockarens Kaningård
« Svar #379 skrivet: 15 okt-09 kl 21:19 »
Jag har ingen aning vad det är ännu, de får ju ingen kam precis så jag vet knappt hur man ser det  :-[
Sambon protesterar i bakgrunden, den skall INTE heta Lollo  ;D

Dela detta:

* Inloggade just nu

600 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter

- Höjdpunkt när tidningen kommer, väldigt bra tidning
/Jenny

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser