Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Allmänna hönsglädjetråden  (läst 391698 gånger)

Brandkårsskogen

• NV Skåne
    • Skåne
    • Brandkårsskogen
SV: Allmänna hönsglädjetråden
« Svar #240 skrivet: 31 jul-09 kl 12:37 »
Nu är jag glad igen ;) för detta är första året med spättade Brahmakycklingar (blir den färgen om man har blåbandad tupp till dito hönor) och de är så fina tycker jag! Dessutom piper det under hönsen som ruvar :-*.
Brahma: guld blå- & svartbandad
MES dvärg: svart & blå guldbröstad

gernsö

• Skåne
« Svar #241 skrivet: 31 jul-09 kl 14:06 »
SNYGGA!!!! :D
Kör hårt, livet är så jävla kort.
Här finns många djur men avel på sussex stor vit col, dv cochin,  korsningsgäss, myskankor i udda färger och sumatra.
Har ko, häst, hund,får, katt och sambo...

Brandkårsskogen

• NV Skåne
    • Skåne
    • Brandkårsskogen
« Svar #242 skrivet: 31 jul-09 kl 14:22 »
 ;D Tack, visst är dom! Kan inte se mig mätt på den ljusa nougatfärgen - slurp :P.

Linkoso

• -
    • Höns i Trunsby
« Svar #243 skrivet: 31 jul-09 kl 14:47 »
Den där färgen påminner mig om en av mina Islänningar och hennes son!  :D Fina! *lägger in en bild på mina med*

Var rädd om det liv ni har, ni vet aldrig när det tar slut ...
♥♥♥ www.honsitrunsby.webs.com ♥♥♥ ~~~ www.hönsträff.se ~~~ Visar vägen till kacklet ~~~
Kommer ni till Byledagen 25/5 - 2013? :) http://www.facebook.com/events/465511106842445/?fref=ts

Brandkårsskogen

• NV Skåne
    • Skåne
    • Brandkårsskogen
« Svar #244 skrivet: 31 jul-09 kl 14:52 »
 :D Ännu mer godisfärger! Fina Islänningar du har Linkoso!

Lägger in en bild på hur en vuxen spättad höna och tupp ser ut.
« Senast ändrad: 31 jul-09 kl 15:12 av Brandkårsskogen »

Therese K

• Skåne
« Svar #245 skrivet: 31 jul-09 kl 15:08 »
Haha, travolta var ett bra namn   ;D
Här kommer bild som lovat, snart, mycket snart ska de få flytta in i det nya hönshuset  :-*

Nämen! Där e dom ju :D Vad fina dom är!! vad glad jag blir av att se dom och att dom har det sååå bra! :) Tack för bilden ;) 
Gift, har en underbar katt... längtar efter egen gård med löpankor, getter och potatisland!

Kimma

• De beste spiegel is een oude vriend
    • -
    • Klockarens Kaningård
« Svar #246 skrivet: 31 jul-09 kl 16:01 »
Nämen! Där e dom ju :D Vad fina dom är!! vad glad jag blir av att se dom och att dom har det sååå bra! :) Tack för bilden ;) 
Var så lite så,de ville inte sitta stilla, matte hade ju nåt gott i handen  ;D
"Följ hjärtat, inte logiken, logiken gör dig inte lycklig den får dig bara att stå ut lite längre."

Johanna Sareklint

• Blekinge
    • Johannas hörna
« Svar #247 skrivet: 04 aug-09 kl 08:47 »
7 Svartkycklingar pilar nu omkring i mitt hönshus!!!

;D ;D
Lycklig Johanna
Tapetsararlärling. Genbank nr 7089 för Bohus-dals-svarthöns. Bronzekalkoner.  Sibirisk kattägare. Odlar-freak med kameran fastvuxen i handen :)
Titta gärna in i min nätbutik www.tildawinge.se och min websida www.sareklint.se/johanna

Prosit

• Södermanland
« Svar #248 skrivet: 04 aug-09 kl 18:09 »
Grattis! Så kul!
Har sex hönor i lekstugan mitt i villakvarteren i Stockholm. Har nu äntligen skaffat hund och hönorna har hamnat på undantag.

Kimma

• -
    • Klockarens Kaningård
« Svar #249 skrivet: 04 aug-09 kl 21:18 »
Idag la orpingtonhönan Blekfis sitt första ägg!  :D
"Följ hjärtat, inte logiken, logiken gör dig inte lycklig den får dig bara att stå ut lite längre."

Rakadero

• Västergötland
    • Reflections of Rachel
« Svar #250 skrivet: 04 aug-09 kl 23:29 »
I dag fick vi tio ägg! (tretton hönor, en går med kycklingar och har inte börjat lägga ägg än) Det var längesen vi fick så mycket ägg!
Fyrtiotalet underbara hönor och tuppar av raserna vit leghorn, brun leghorn, blomme, australorp, sussex, plymouth rock, orpington, rir, lohmann och några blandningar mest leghorn-blomme-lohmann. Sju älskade katter. Två välartade söner. En händig make. Och så jag...

gernsö

• Skåne
« Svar #251 skrivet: 04 aug-09 kl 23:29 »
Grattis, blekfis, vilket namn....... men visst hon är lite blek.
Kör hårt, livet är så jävla kort.
Här finns många djur men avel på sussex stor vit col, dv cochin,  korsningsgäss, myskankor i udda färger och sumatra.
Har ko, häst, hund,får, katt och sambo...

Kimma

• -
    • Klockarens Kaningård
« Svar #252 skrivet: 05 aug-09 kl 07:42 »
Grattis, blekfis, vilket namn....... men visst hon är lite blek.
Hihi ja hon är ju det och det passar henne så bra, hon är så sävlig och lite egensinnig, går ifrån tuppen så han blir upprörd. Fast de "gjorde" nya ägg igårkväll igen innan vi släckte för natten, så de är nog vänner igen  :)

oskar98

• Fjäderfä!!
    • Skåne
    • www.oskarsorpington.yolasite.com
« Svar #253 skrivet: 05 aug-09 kl 08:13 »
Hej
Kimma om du inte har någon gul orpington tupp så har jag till salu. de är 1 mån och 2 veckor. vill ha 75 kr/st.
Jag ska få en äggkläckare som de får plats med 300 ägg i                  jippi   jippi.
Jag är en grabb på 14 år som har mycket Orpington av ovanliga färger
Har även ett gäng Maraner
Mvh Oskar98 :D

Kimma

• -
    • Klockarens Kaningård
« Svar #254 skrivet: 05 aug-09 kl 08:15 »
Hej
Kimma om du inte har någon gul orpington tupp så har jag till salu. de är 1 mån och 2 veckor. vill ha 75 kr/st.
Jag ska få en äggkläckare som de får plats med 300 ägg i                  jippi   jippi.
Tupp har jag redan till mina 3 små hönor, och fler ägg på kläckning men annars tack  :)

oskar98

• Fjäderfä!!
    • Skåne
    • www.oskarsorpington.yolasite.com
« Svar #255 skrivet: 05 aug-09 kl 08:26 »
Kimma är du intreserad av guldsvartkantad orpington ?? kommer få kycklingar av den färgen nässta år o sälja.
Jag är en grabb på 14 år som har mycket Orpington av ovanliga färger
Har även ett gäng Maraner
Mvh Oskar98 :D

Kimma

• -
    • Klockarens Kaningård
« Svar #256 skrivet: 05 aug-09 kl 09:03 »
Kimma är du intreserad av guldsvartkantad orpington ?? kommer få kycklingar av den färgen nässta år o sälja.
Absolut, du får gärna höra av dig när det blir aktuellt!  :D

Ulricaa

• -
« Svar #257 skrivet: 05 aug-09 kl 09:08 »
Jag satt på gräsmattan igår och pratade med mina små svarthönskycklingar och försökte få dom att falla till föga när plötsligt en av blommehönskycklingarna hoppade upp på min axel och satte sig där! Jag blev jättesnopen kan jag tillstå och trodde först det var ett misstag från kycklingens sida men när jag började pilla på den så satte den sig till rätta och satte sig ungefär som om jag vore en sittpinne! Gissa om jag blev glad, sååå mysigt!!!!
Småtokig skattejurist med båda fötterna i den halländska myllan!

Mysgrisen

« Svar #258 skrivet: 05 aug-09 kl 10:43 »
Vad mysigt det låter!

yrian

• Skåne
    • Hannasgården
« Svar #259 skrivet: 05 aug-09 kl 21:18 »
Här är min kycklingtrio som gör mig så glad! Nu har de lämnat kycklingpip-stadiet och börjat prata som vuxna hönor/tupp.

Från vänster: Rask, Ada och Asta.

Och så en bild på enbart Rasken:
Höns, stickning och pelargoner

Dela detta:

* Inloggade just nu

591 gäster, 1 användare (1 dolda)

* Forum

* Om tidningen Åter

- Precis som flera andra skriver så är det här en tidning som aldrig tycks bli inaktuell. Det senaste numret är precis lika intressant som det som kom för flera år sen. Att varje nummer har ett sorts register på baksidan som ger en snabb överblick av vad tidigare nummer sedan många år tillbaka har handlat om, gör det lätt att hitta precis vad man vill läsa om just nu.

Har man läs-svårigheter kan man dock ha lite invändning mot det lilla typsnittet och den täta texten, speciellt annonserna och baksidorna med extra liten text mot en flerfärgad bakgrundsbild.
/Jennifer

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser