Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Allmänna hönsglädjetråden  (läst 391662 gånger)

gernsö

• Skåne
SV: Allmänna hönsglädjetråden
« Svar #220 skrivet: 28 jul-09 kl 21:54 »
Åh så söta, måste komma ihåg att ta bilder på mina i morgon och sätta in.....
Kör hårt, livet är så jävla kort.
Här finns många djur men avel på sussex stor vit col, dv cochin,  korsningsgäss, myskankor i udda färger och sumatra.
Har ko, häst, hund,får, katt och sambo...

Linkoso

• -
    • Höns i Trunsby
« Svar #221 skrivet: 28 jul-09 kl 22:01 »
Ja! Många bilder på silver tack!  ;D *färgen jag ville ha mest men inte lyckades få*
Var rädd om det liv ni har, ni vet aldrig när det tar slut ...
♥♥♥ www.honsitrunsby.webs.com ♥♥♥ ~~~ www.hönsträff.se ~~~ Visar vägen till kacklet ~~~
Kommer ni till Byledagen 25/5 - 2013? :) http://www.facebook.com/events/465511106842445/?fref=ts

gernsö

• Skåne
« Svar #222 skrivet: 28 jul-09 kl 22:44 »
Jag kommer att ha dem blandade nästa år ( har dem bara för skoj skull, inte avel) men om jag får fram någon som är silver så kan du ta den.... borde gå, har en höna och en tupp som är silver, sen även två hönor guld, två guld frågetecken, och en charmoistupp....
Här finns många djur men avel på sussex stor vit col, dv cochin,  korsningsgäss, myskankor i udda färger och sumatra.

tuva-li

• Gäst
« Svar #223 skrivet: 29 jul-09 kl 08:17 »
Jag är så himmelens glad över min nyblivna ruvhöna. Och det var verkligen en otippad höna att lägga sig platt. Hönan är en korsning Faverolle/Lohman, där Faverolle-linjen inte ruvat en enda gång på de tio åren som ägaren haft dem. Och Lohman... pja... är ju inte kända för att ruva precis.

Så när hon lade sig i redet trodde både jag och tuppen att hon bara var lite putt eller trött eller så. Men när hon fortfarande låg och morrade efter fem dagar, så glädjehoppade jag lite och bestämde mig för att peta in lite "riktiga" ägg under henne. Och hon burrade upp sig och blev väldigt nöjd med "riktiga" ägg och fortsatte att morra och platta till sig. Det trodde jag aldrig!

Ska bli mycket spännande att se om hon orkar med att ruva hela perioden, så det blir lite småfjun här igen. Det är ju jääättelänge sen vi fick kycklingar här nu ju. Ända sedan maj. *kycklighets-abstinens*

( http://koolaviola.blogspot.com/2009/07/for-det-ar-han-som-stallt-till-det-inte.html )
( http://koolaviola.blogspot.com/2009/07/vita-vingen-verkar-langsint.html )
( http://koolaviola.blogspot.com/2009/07/kara-nan-vad-jobbigt-suckar.html )

Kimma

• De beste spiegel is een oude vriend
    • -
    • Klockarens Kaningård
« Svar #224 skrivet: 29 jul-09 kl 08:39 »
Kimma - kan berätta att de två cochinäggen du lämnade samtidigt som orpingtonäggen var befruktade...... så hon inte bara lägger ägg , de är befruktade oxå...
Oh jippi! Vad roligt att höra, och det var hennes absolut första 2 ägg  :D
Nu har jag massor,det dräller av dem i kylen  ;D
Så bara säg till om nån vill ha.  ;D
"Följ hjärtat, inte logiken, logiken gör dig inte lycklig den får dig bara att stå ut lite längre."

Kimma

• -
    • Klockarens Kaningård
« Svar #225 skrivet: 29 jul-09 kl 08:40 »
Oh kimma glömde berätta att om du vill titta närmare på de där seebrighhönsen, så kan du se på mina nästa gång du kommer ut, för jag har guld, silver och chairmois... de är såååååå söta.
Ska försöka komma ihåg att påminna dig :)
"Följ hjärtat, inte logiken, logiken gör dig inte lycklig den får dig bara att stå ut lite längre."

Kimma

• -
    • Klockarens Kaningård
« Svar #226 skrivet: 29 jul-09 kl 08:41 »
Hej! Är det den du köpte av mig?? :) Vad roligt!! Det skulle va kul o se en bild på henne nu.. :-[
Jepp, lovar att fixa det idag, hon är jättesööt, tam som sjutton,men tuppen är nog schizofren för han är livrädd för mig fortfarande  ???

Kimma

• -
    • Klockarens Kaningård
« Svar #227 skrivet: 29 jul-09 kl 08:42 »
Håller med håller med!  ;D ;D

Idag var mina ute och luffsade på gräsmattan en stund. Under mina hökögons uppsikt... De är tillräckligt små för att bli tagna av våra katter ännu. Och inte har de någon mamma som skyddar eller (till skillnad mot andra yngre kycklingar jag haft lösa).

Naaaaaaaaw så söta! Jag blir helt betagen!  :D :-* :-* :-*

Kimma

• -
    • Klockarens Kaningård
« Svar #228 skrivet: 29 jul-09 kl 08:49 »
Oj glömde, min lilla misshandlade hönepöna Astrid repar sig med stormsteg trots att hon är helt skinnlös på huvudet  :-\  :-*
Kommer fram och vill bli ompysslad när man går in till henne, och så pratar hon så gulligt med mig när jag klappar henne  :-[

Therese K

• Skåne
« Svar #229 skrivet: 29 jul-09 kl 16:09 »
Hmm.. :-\ lustig tupp... Ok, han va lite blyg inan med men kunde ändå komma fram.. Jag har en JÄTTE tam Brahma tupp på 3 mån nu men han e ju förstås för stor för henne.. :-[  Lilla eva-lie... :-* heter hon fortafande så?
Gift, har en underbar katt... längtar efter egen gård med löpankor, getter och potatisland!

Kimma

• -
    • Klockarens Kaningård
« Svar #230 skrivet: 30 jul-09 kl 08:36 »
Hmm.. :-\ lustig tupp... Ok, han va lite blyg inan med men kunde ändå komma fram.. Jag har en JÄTTE tam Brahma tupp på 3 mån nu men han e ju förstås för stor för henne.. :-[  Lilla eva-lie... :-* heter hon fortafande så?
Jo hon heter fortfarande Eva-Lie, men tuppen funderar jag på att byta namn på, har dåliga associationer till namnet Flemming,kanske därför han inte blir trevlig  :P

Äsch, glömde ju fota dem. Ska ordna det idag  ::)

hermi

« Svar #231 skrivet: 30 jul-09 kl 18:00 »
 ;)jag är so glad! idag har 2 höns  kläkt 3 söta kycklingar,jag hoppas det blir 3 till.en är helt svart dom andra är gula. det kommer jag fira
med en stor grogg i kväll. ;D ;D ;D
morgen ist wieder ein tag

Therese K

• Skåne
« Svar #232 skrivet: 30 jul-09 kl 19:18 »
Jo hon heter fortfarande Eva-Lie, men tuppen funderar jag på att byta namn på, har dåliga associationer till namnet Flemming,kanske därför han inte blir trevlig  :P

Äsch, glömde ju fota dem. Ska ordna det idag  ::)

vad sägs om Travolta.. John travolta ;D  Eller kalle? steve är ett bra tupp namn ;)
Gift, har en underbar katt... längtar efter egen gård med löpankor, getter och potatisland!

Brandkårsskogen

• NV Skåne
    • Skåne
    • Brandkårsskogen
« Svar #233 skrivet: 30 jul-09 kl 21:44 »
 :) Min Brahmatupp heter Elvis för han har samma benföring och galer lika coolt 8). Så det är jag glad för! Och för att  vi fått nya små kycklingar :-*!
« Senast ändrad: 30 jul-09 kl 22:21 av Brandkårsskogen »
Brahma: guld blå- & svartbandad
MES dvärg: svart & blå guldbröstad

Kimma

• -
    • Klockarens Kaningård
« Svar #234 skrivet: 30 jul-09 kl 21:59 »
vad sägs om Travolta.. John travolta ;D  Eller kalle? steve är ett bra tupp namn ;)
Haha, travolta var ett bra namn   ;D
Här kommer bild som lovat, snart, mycket snart ska de få flytta in i det nya hönshuset  :-*

Kimma

• -
    • Klockarens Kaningård
« Svar #235 skrivet: 30 jul-09 kl 22:00 »
Och så en bild på gangstrarna Blekfis, Hönapöna och Fjällan och tuppen Orpi förståss när de snor kattmat, öppnar man dörren så älgar de direkt bort till katternas "matho" och roffar åt sig  ;D

Kimma

• -
    • Klockarens Kaningård
« Svar #236 skrivet: 30 jul-09 kl 22:01 »
Och jag som trodde det var hunden som slickade smulorna  ;D

gernsö

• Skåne
« Svar #237 skrivet: 30 jul-09 kl 22:18 »
Ser ju ut att ha det bra.....  ;D

Kimma

• -
    • Klockarens Kaningård
« Svar #238 skrivet: 31 jul-09 kl 07:19 »
Ser ju ut att ha det bra.....  ;D
Pizza till frukost, hönsmat till middag och kattmat till fikat, jo de har det nog rätt så bra, bortskämda skulle jag vilja säga  ;D

Johanna Sareklint

• Blekinge
    • Johannas hörna
« Svar #239 skrivet: 31 jul-09 kl 09:33 »
Idag piper det under mina sura svarthönor!!!  ;D ;D

Johanna
Tapetsararlärling. Genbank nr 7089 för Bohus-dals-svarthöns. Bronzekalkoner.  Sibirisk kattägare. Odlar-freak med kameran fastvuxen i handen :)
Titta gärna in i min nätbutik www.tildawinge.se och min websida www.sareklint.se/johanna

Dela detta:

* Inloggade just nu

593 gäster, 1 användare (1 dolda)

* Forum

* Om tidningen Åter

- Å vilken härlig tidning
/Susanne

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser