Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Allmänna hönsglädjetråden  (läst 391644 gånger)

gernsö

• Skåne
SV: Allmänna hönsglädjetråden
« Svar #200 skrivet: 12 jul-09 kl 17:04 »
Grattis, men gör nu så räven inte kan ta henne där hon ligger.......
förresten så är Dart  inne hos det andra gänget nu, kaxig lite sak den där!
Kör hårt, livet är så jävla kort.
Här finns många djur men avel på sussex stor vit col, dv cochin,  korsningsgäss, myskankor i udda färger och sumatra.
Har ko, häst, hund,får, katt och sambo...

Brandkårsskogen

• NV Skåne
    • Skåne
    • Brandkårsskogen
« Svar #201 skrivet: 12 jul-09 kl 17:09 »
 :-[ Hon ligger förnämligt inne i en säker kaninbur med stor trädgård numera :P.  Kul för Darth (han stavar med H... ;)) att få gå där och vara snygg ;D!
Brahma: guld blå- & svartbandad
MES dvärg: svart & blå guldbröstad

Pukared

• Halland
« Svar #202 skrivet: 13 jul-09 kl 22:33 »
Darth! En Star Warstupp! Kooooolt! (Citat från mina Star Warstokiga barn  ;D )

Gissa vad våra kycklingar plötsligt fick namn efter  ::)

Och jag är så glad för att min nya fiiiina australorpstupp äntligen vågade sig ut efter tre dagar med öppen lucka.  ::) Han stod en meter ifrån luckan och skimrade alldeles grönsvart i solen och bara gol.  ;D ;D Han har ju varit avelstupp och har väl inte vart ute förr stackarn. Sedan grävde han ner klorna i backen och sprätte och sprätte och sprätte. Härligt!
KRAV-bonde med man och 4 barn. För en tidvis ojämn kamp mot räven om mina hönors liv, men just nu vinner jag!! :) Elstaket rules!

Ulricaa

• -
« Svar #203 skrivet: 13 jul-09 kl 22:37 »
Jag har funderat på en sak, jag har världens charmigaste lille kochintupp och så har jag en grupp med blandrashöns, galer inte alla tuppar???? Gör dom det så innebär det att jag hör och häpna har sex hönor i den kullen!!!!! Där är ett par stycken som ser ut som tuppar men inte säger dom en knyst...eller rättare sagt dom ser ut att kunna vara tuppar, dom har inte det där tupplika utseendet...
Ulrica
Småtokig skattejurist med båda fötterna i den halländska myllan!

Linkoso

• -
    • Höns i Trunsby
G
« Svar #204 skrivet: 13 jul-09 kl 23:06 »
Hur gamla är dem? Vissa tuppar håller näbben ända till 8 månaders ålder här medan andra börjar tidigt vid 8 veckor. Normalast här är dock 5-6 månader gamla. Tror det beror på att det går många vuxna tuppar med högre rang i flocken. Min 5 år gamla faverollekorsning gol inte på 6 månader ett tag då han hade sjunkit i hiarkin.
Var rädd om det liv ni har, ni vet aldrig när det tar slut ...
♥♥♥ www.honsitrunsby.webs.com ♥♥♥ ~~~ www.hönsträff.se ~~~ Visar vägen till kacklet ~~~
Kommer ni till Byledagen 25/5 - 2013? :) http://www.facebook.com/events/465511106842445/?fref=ts

Brandkårsskogen

• NV Skåne
    • Skåne
    • Brandkårsskogen
« Svar #205 skrivet: 13 jul-09 kl 23:11 »
Darth! En Star Warstupp! Kooooolt! (Citat från mina Star Warstokiga barn  ;D )

;D Star Wars äger fett!
Brahma: guld blå- & svartbandad
MES dvärg: svart & blå guldbröstad

Henrik Penrik Filivilivenrik

• F.d. Armand
    • Blekinge
    • Hönsbloggen
« Svar #206 skrivet: 13 jul-09 kl 23:15 »
Åh! Varför kom jag inte på att döpa MIN tupp till Darth Vader! Båda är ju kolsvarta!
Skötare av en liten hushållsflock av mestadels blandrashöns, samt svenska myskankor.

Linkoso

• -
    • Höns i Trunsby
« Svar #207 skrivet: 18 jul-09 kl 22:18 »
Åh, jag är så glad!

Äntligen, äntligen, äntligen har jag en trio Sebrights, min drömras! De är så sööööta och underbara och smååå och söta och underbara!!  ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D
♥♥♥ www.honsitrunsby.webs.com ♥♥♥ ~~~ www.hönsträff.se ~~~ Visar vägen till kacklet ~~~
Kommer ni till Byledagen 25/5 - 2013? :) http://www.facebook.com/events/465511106842445/?fref=ts

Prosit

• Södermanland
« Svar #208 skrivet: 18 jul-09 kl 22:21 »
Oh! Bilder Tack! :)
Har sex hönor i lekstugan mitt i villakvarteren i Stockholm. Har nu äntligen skaffat hund och hönorna har hamnat på undantag.

Linkoso

• -
    • Höns i Trunsby
« Svar #209 skrivet: 18 jul-09 kl 22:37 »
Ska fota dem imorgon. =)

Tuppen är guld och hönorna Chamois (ny färg). Var egentligen ute efter silver men detta var det man fick tag i... Och jag ångrar mig inte att jag tackade ja till denna färg! :D Har alltid tyckt att de sett lite halvtråkiga ut på bilder men när man ser dem på riktigt och håller i dem och... Åh, de är så söta och vackra! :D Fast tycker ändå tuppen är finast med sina svarta kanter runt fjädrarna... =)

Kimma

• De beste spiegel is een oude vriend
    • -
    • Klockarens Kaningård
« Svar #210 skrivet: 19 jul-09 kl 07:35 »
Är glad åt att min lilla dvärg kochin höna äntligen börjat lägga ägg, små yttepytte ägg  :D
"Följ hjärtat, inte logiken, logiken gör dig inte lycklig den får dig bara att stå ut lite längre."

Linkoso

• -
    • Höns i Trunsby
« Svar #211 skrivet: 19 jul-09 kl 17:39 »
Här kommer dem då! :D

Börjar faktiskt nästan tycka att hönorna är finare nu efter att ha kollat dem lite mera.

Kimma

• -
    • Klockarens Kaningård
« Svar #212 skrivet: 19 jul-09 kl 17:52 »
Åh vilken fantastisk teckning den i mitten hade!  :D

Vad kallas den?
"Följ hjärtat, inte logiken, logiken gör dig inte lycklig den får dig bara att stå ut lite längre."

Cecilia i Hillsjöstrand

• Ett trädgårdsland... i Hillsjöstrand!
    • Gästrikland
    • Ett trädgårdsland i Hillsjöstrand
« Svar #213 skrivet: 19 jul-09 kl 17:58 »
Jag är glad eftersom vi fått vår andra kull med kycklingar!! Mamma Ruth har hittills fått tre små dvärgkochinbarn, vi får se om det blir något i de fyra ägg som är kvar! Bilder finns här: http://www.alternativ.nu/smf/index.php?topic=70173.0

Linkoso

• -
    • Höns i Trunsby
« Svar #214 skrivet: 19 jul-09 kl 18:13 »
Åh vilken fantastisk teckning den i mitten hade!  :D

Vad kallas den?

Färgen heter guldsvart kantad om jag inte misstar mig (färgerna verkar ju byta namn)...

Kimma

• -
    • Klockarens Kaningård
« Svar #215 skrivet: 19 jul-09 kl 22:52 »
Färgen heter guldsvart kantad om jag inte misstar mig (färgerna verkar ju byta namn)...
Okej, sånna måste jag börja leta efter, den var supervacker.

Therese K

• Skåne
« Svar #216 skrivet: 28 jul-09 kl 20:19 »
Är glad åt att min lilla dvärg kochin höna äntligen börjat lägga ägg, små yttepytte ägg  :D

Hej! Är det den du köpte av mig?? :) Vad roligt!! Det skulle va kul o se en bild på henne nu.. :-[
Gift, har en underbar katt... längtar efter egen gård med löpankor, getter och potatisland!

gernsö

• Skåne
« Svar #217 skrivet: 28 jul-09 kl 21:28 »
Kimma - kan berätta att de två cochinäggen du lämnade samtidigt som orpingtonäggen var befruktade...... så hon inte bara lägger ägg , de är befruktade oxå...
Här finns många djur men avel på sussex stor vit col, dv cochin,  korsningsgäss, myskankor i udda färger och sumatra.

gernsö

• Skåne
« Svar #218 skrivet: 28 jul-09 kl 21:30 »
Oh kimma glömde berätta att om du vill titta närmare på de där seebrighhönsen, så kan du se på mina nästa gång du kommer ut, för jag har guld, silver och chairmois... de är såååååå söta.

Linkoso

• -
    • Höns i Trunsby
« Svar #219 skrivet: 28 jul-09 kl 21:51 »
Oh kimma glömde berätta att om du vill titta närmare på de där seebrighhönsen, så kan du se på mina nästa gång du kommer ut, för jag har guld, silver och chairmois... de är såååååå söta.

Håller med håller med!  ;D ;D

Idag var mina ute och luffsade på gräsmattan en stund. Under mina hökögons uppsikt... De är tillräckligt små för att bli tagna av våra katter ännu. Och inte har de någon mamma som skyddar eller (till skillnad mot andra yngre kycklingar jag haft lösa).

Dela detta:

* Inloggade just nu

593 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter

- Jag älskar när tidningen kommer! Myskväll och massor med läsningar!
/Melissa

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser