Idag har jag börjat maila i tur och ordning till de som står i kö att köpa från mitt första sussexkläck de är 6 veckor på lördag. Lite kul.
får se hur många som verkligen fullföljer bokningarna för vissa fattar inte att om de har bokat så är det ett avtal gjort om köp. Till skillnad mot en intresseförfrågan.
Men vissa verkar boka lite överallt och så köper de där det först blir leveransklart. Det är i alla fall EN riktigt redig köpare som lagt handpeng och som kommer och hämtar sina töser idag eller någon av de närmaste dagarna. Det är sånt man bli impad av.
Fast alla är jättesöta så helst vill man ju behålla dem själv. Men vad ska jag med 17 sussex till

. I varje fall har jag bestämt att behålla två av hönorna till egen rekrytering. Mina gamla hönor är ju födda 2010 så 2 års mellanrum kan ju vara rätt lagom. Har ett till kläck från Corillos sussexar som nu är ca en vecka. Tänkte behålla en grupp därifrån också. 2-3 hönor och en tupp kanske? För att kunna erbjuda köpare djur ur två icke närabesläktade linjer till nästa år.
Det är kul att sitta och gulla med ungdjuren, de är ohyggligt nyfikna och håller sig framme så fort nåt nytt händer. Nu bor de i en box i stallet, vågar inte ta med dem ut för jag är inte så säker på att alla kommer med en gång om jag ropar på den och det var svårt nog att hålla kolla på mina 7 kycklingar förra sommaren.
Funderar lite på att ta med mig ett par av ungtupparna till djurmarknaden på Franks i helgen, får se. Det beror lite på väder etc. Vill ju inte att de ska bli kalla och förkylda.