Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  tomma reden  (läst 1311 gånger)

iceman

• ät av livet innan livet äter dig
    • Dalarna
    • hoberget
tomma reden
« skrivet: 13 mar-09 kl 20:57 »
hörrni därute... jag har inte varit me dom maken... varje dag jag komme rut till hönsen så är  redena tomma på halm jag fyller på och all halm ligger på golvet är det halm kvar i något rede så har det bajsats i halmen inga ägg så långt ögat ser. dom har tydligen kommit av sig av någon anledning  vad tror ni ??? kan det bero på att jag har 5 st tuppar på 14 höns ???

hoppas någon har svar...

Lev väl
Lever  med kära maken på älskade Hoberg i Sunnansjö Ludvika Dalarna miljö och vänster aktivist) ... Bevarar fjällnära kor,  Jämtgetter,Gotlandskaniner, Hedemorahöns, till eftervärlden samt självhushåll...(genbank på  samtliga raser)

Lycka

• Ångermanland
SV: tomma reden
« Svar #1 skrivet: 13 mar-09 kl 21:22 »
Att de river ut hö och halm ur redena det gör mina också.
Har  torv och spån i stället.
Man kan också ha en sarg som är högre.
Fem tuppar på 14 hönor är alldeles för många i mitt tycke.
Hedemorahöns

fräsen

• Gäst
« Svar #2 skrivet: 13 mar-09 kl 21:31 »
Hej Icen!! Mina höner river oxå gärna ut halmen, troligen letar de efter gotter. Jag har provat spån men det verkar inte mina gilla, då värper de hellre på golvet..
Jag brukar ge dom en hög med "lekhalm" när jag byter i redena för att förhoppningsvis få dom o glömma riva ur i redena.
Och ja, 5 tuppar tycker jag låter mkt. Damer klarar inte så många karlar på en gång... he he
Det blir lätt lite "stimmigt" med flera tuppar.

Puss!

E.Q u a l i t y

• Gäst
« Svar #3 skrivet: 13 mar-09 kl 22:25 »
hörrni därute... jag har inte varit me dom maken... varje dag jag komme rut till hönsen så är  redena tomma på halm jag fyller på och all halm ligger på golvet är det halm kvar i något rede så har det bajsats i halmen inga ägg så långt ögat ser. dom har tydligen kommit av sig av någon anledning  vad tror ni ??? kan det bero på att jag har 5 st tuppar på 14 höns ???

hoppas någon har svar...

Lev väl

..allt indikerar på nattliga orgier..

iceman

• ät av livet innan livet äter dig
    • Dalarna
    • hoberget
« Svar #4 skrivet: 17 mar-09 kl 10:07 »
fräsen... puss tillbax... :-[

nu är det bara en tupp kvar hade  en tup av franska revolut6ionen hemma i söndags... så nu hoppas vi på både ägg och lugn och ro för damerna... så nu hoppas jag på kycklingar... ska prova med spån i stället för halmen...

lev väl...
Lever  med kära maken på älskade Hoberg i Sunnansjö Ludvika Dalarna miljö och vänster aktivist) ... Bevarar fjällnära kor,  Jämtgetter,Gotlandskaniner, Hedemorahöns, till eftervärlden samt självhushåll...(genbank på  samtliga raser)

Dela detta:

* Inloggade just nu

713 gäster, 3 användare
Anders Flix, alternaiv, Karlsdotter

* Forum

* Om tidningen Åter

- Dessa välarbetade tidningar ger stor inspiration till att klara sig själv.!
/Inspiration

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser