Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Köpa och renovera ett rivningsobjekt?  (läst 11113 gånger)

pyromanen

• Gäst
SV: Köpa och renovera ett rivningsobjekt?
« Svar #40 skrivet: 24 jul-09 kl 18:16 »
Väldigt mycket tid tog det.  Som tur är jag jag ingen aning om hur mycket  ;D  De första åren var det superkul, då räknas tid på ett helt annat sätt än om det är utan lust o glädje. Har varit mcyket lärorikt och ger mycket tillfredsställese att lyckas med saker och att lära sig saker..  Meen tillsammans med ett intensivt heltidsjobb 5 mil hemifrån och 3 barn och trädgården.. så räckte det till för att jag skulle lära mig att orken har en gräns...

Men jag vill altså varjen råda eller avråda från att köpa ett renoveringsbehov, bara råda till att skapa sig en så realistisk bild som möjligt av vad det kommer att innbära av tid o pengar och sen bedöma utifrån sig själv om det är en bra idé. 

Minken

« Svar #41 skrivet: 03 dec-09 kl 17:31 »
Ar i full gang och tittar pa internet efter hantverks tillbud, eller rivninghus, men har inte sett pa nagra hus i praktiken. Det finns ju hur manga som helst!!!

Alla ar i det omradet som jag kan tanka mig, hur valjer man egentligen. Svart for en som inte kan sa mycket om renovering, men drommer konstant om ett hus att renovera!

Onskar att det fanns nagon i familjen som kunnde lite om det dar sa att man fick en forsta vagledning.....

Nagon som har nagra tips?  :D

Skytten

• Skåne
« Svar #42 skrivet: 03 dec-09 kl 18:50 »
Jag har vänner som fixat till fyra dåliga väggar, dock vatten och el indraget, och fått ett hyfsat hus för 60000:-  i renoveringskostnad och en djävla massa jobb under flera år. Huset är värt 900000 och köptes för 150000:-.

Det finns väldigt många lösningar, man kan köpa allt, fixa själv och/eller ha kompetenta goda vänner. Ett gammalt hus kan väl ha beg fönster och annat som behöver skaffas.

Det som är skräp och skrot för en, är värdefulla grejor för en annan.
Det bästa sättet att misslyckas, är att inte försöka!

Minken

« Svar #43 skrivet: 03 dec-09 kl 19:48 »
Har ar ett hus som jag tror man kan fa ner priset pa annu mer....  :P

Det ar ratt sa daliga bilder, men jag tycker det ser SA intressant ut, ar det nagon som har nagot att saga, tipps, rad??

Tack!!!!

Minken

« Svar #44 skrivet: 03 dec-09 kl 19:50 »
 Och har ar lanken.......

http://www.edc.dk/en/Sag/?pid=47893884

javill

• Blekinge
    • Glirnashopen
« Svar #45 skrivet: 03 dec-09 kl 20:36 »
Har ar ett hus som jag tror man kan fa ner priset pa annu mer....  :P

Det ar ratt sa daliga bilder, men jag tycker det ser SA intressant ut, ar det nagon som har nagot att saga, tipps, rad??

Tack!!!!

Det ser superfint ut!  :D Lite målarfärg (eller kanske ganska mycket) så kan det bli fantastiskt. Det du ska kolla är att taket inte läcker och att el, vatten och avlopp är i bruksskick. Om något av de sakerna behöver åtgärdas så ta in det i kostnadskalkylen. Om huset är från 1908 och fönsterna är från den tiden så borde de vara ok så länge de inte målats med plastfärg. Alla vitvaror behöver du väl skaffa gissar jag på? Det brukar vara så i Dk.
"Passa på och var glada nu. Man vet aldrig när det blir roligt nästa gång."

Dela detta:

* Inloggade just nu

686 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter

- Alltid lika härligt när åter trillar ner i brevlådan.
/EmelieT

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser