Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Projekttråd Kungsbyn.  (läst 2940 gånger)

jahsoldier

Projekttråd Kungsbyn.
« skrivet: 11 mar-09 kl 12:52 »
Hej på er!

Jag tänkte göra en liten projekttråd med vårt hus som vi köpte aug -08, mest för min egen del för att sporra lite och få tummen ur ******, men även för att få tips och ideér från er här på forumet då jag aldrig ägt ett hus förut och även om ja inte är helt ohändig så kommer jag med all sannolikhet att behöva hjälp. Jag kommer att lägga upp bilder hela tiden vartefter jag gör nåt, och hoppas det kan roa nån.

Fakta:

Byggår 1903, före detta skola.
ca 500 m2 inkl den ej inredda vinden uppdelat på i nuläget 3 lägenheter en på ca 150m2 och två st på 103m2 per lägenhet, samt en ofärdig lägenhet.
Pelletspanna från -03.
Tillbyggd källare på 40talet under ca 1/3 av huset.

Tänkta renoveringar:

Täta plåttak på tornet ovanför huvud entren/byta plåttak.
Dränera grunden runt källaren.
Måla om fasaden.
Renovera fönster.
Montera solpanel.
Färdigställa ventilationen.
Lägga golv i trapphus.
Renovera källre efter dräneringen.
Skaffa hönor och bin :P
Anlägga trädgårdsland.

Kommer säkert på massa mer men prio ett just nu är taket och grunden.
« Senast ändrad: 11 mar-09 kl 13:05 av jahsoldier »
Men see their dreams and aspirations crumble in front of their face, and all of their wicked intentions will destroy the human race.

jahsoldier

SV: Projekttråd Kungsbyn.
« Svar #1 skrivet: 11 mar-09 kl 12:54 »
Vår lägenhet.

Lägenheterna invändigt är renoverade -03 trä, el och finnisharbete är bra gjort, vatten och avlopp är sämre gjort och något vi kommer att se över i framtiden.
På etagen ryms det 3st sovrum och toa/dusch, köksbordet är tillverkat av den gamla scenen i skolan.
« Senast ändrad: 11 mar-09 kl 13:00 av jahsoldier »
Men see their dreams and aspirations crumble in front of their face, and all of their wicked intentions will destroy the human race.

jahsoldier

« Svar #2 skrivet: 11 mar-09 kl 12:59 »
Trapphuset: Ska lägga matta på golvet i entren då det bara är golvspån där nu och byta ut mattan i trappen.

jahsoldier

« Svar #3 skrivet: 11 mar-09 kl 13:01 »
Vinden/ofärdiga lägenheten.

Det är reglat och gipsat för kök och badrum samt framdraget vatten och avlopp.

jahsoldier

« Svar #4 skrivet: 11 mar-09 kl 13:08 »
2st vävstolar bytes mot nåt kul, typ bikupor eller höns ;)

jahsoldier

« Svar #5 skrivet: 11 mar-09 kl 13:10 »
Fasaden skall målas och ev byta ut dålig panel samt renovera fönster :-\

jahsoldier

« Svar #6 skrivet: 11 mar-09 kl 13:11 »
gavlar

sub rosa

« Svar #7 skrivet: 11 mar-09 kl 22:47 »
-Hur många sa du att ni var som ska bo där? 3st  lgh:r, ska ni hyra ut?
   Flott! ;)
If you belive you can make it, or if you think you can´t, you are propably right!
If you are going throw hell!...keep on going!

jahsoldier

« Svar #8 skrivet: 12 mar-09 kl 08:54 »
-Hur många sa du att ni var som ska bo där? 3st  lgh:r, ska ni hyra ut?
   Flott! ;)

Nu är vi 3 som bor där, ja min sambo och våra två döttrar och en katt, ev ska vi hyra ut men tanken är att öppna familjehem så småningom.

Rödskägg

• Småland
« Svar #9 skrivet: 12 mar-09 kl 09:05 »
Inte för jag vill vara messerschmitter eller så men 1+1+2=3???? i övrigt ser det ut som ni inte kommer ha några fritids eller för den delen trivsel problem.
"Varje generation skrattar åt gamla moden, men följer rättroget de nya"

Henry David Thoreau

jahsoldier

« Svar #10 skrivet: 12 mar-09 kl 09:20 »
Inte för jag vill vara messerschmitter eller så men 1+1+2=3???? i övrigt ser det ut som ni inte kommer ha några fritids eller för den delen trivsel problem.

Hehe oj då, morgontrött. Nej det känns som det finns att göra.

Attes matte

• Jämtland
« Svar #11 skrivet: 12 mar-09 kl 11:49 »
Verkligen skitläckert hus!  :o
Är dock lite förbryllad över datumet på bilderna... Är du från framtiden...?  ;D

/Sara
Renoverings-bloggen: www.flatcoated.se/racksjon
Atte-bloggen: www.flatcoated.se/blog

Jörgensen

• bryttjorp.se
« Svar #12 skrivet: 12 mar-09 kl 17:51 »
Stiligt, finns det nåt garage åt Alforna då?
 ;D
*Janne Jörgensen*

jahsoldier

« Svar #13 skrivet: 12 mar-09 kl 20:07 »
Stiligt, finns det nåt garage åt Alforna då?
 ;D

Tyvärr inte :( får man fråga vart vi träffats?

Jörgensen

• bryttjorp.se
« Svar #14 skrivet: 13 mar-09 kl 07:59 »
Ingenstans i verkligheten men jag känner igen nicket från en virituell mötesplats för Alfa-nördar
*Janne Jörgensen*

jahsoldier

« Svar #15 skrivet: 13 mar-09 kl 08:26 »
Ingenstans i verkligheten men jag känner igen nicket från en virituell mötesplats för Alfa-nördar

Va roligt :), är tyvärr alfalös just nu men funderar på att göra nåt åt saken.

Dela detta:

* Inloggade just nu

635 gäster, 1 användare
Sandra Karlsson

* Forum

* Om tidningen Åter

- Tidningarna blir utnötta och får fötter. Bara kompletterar gamla tidningar så alla finns :) Viktigt.
/Jandi

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser