Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Alternativ till plåt?  (läst 6092 gånger)

jahsoldier

SV: Alternativ till plåt?
« Svar #20 skrivet: 09 mar-09 kl 22:00 »
Vackert hus! ;D
Jag skulle överväga shingel som är både något formbart och lätt att lägga själv, det skulle också se väldigt vackert ut på ditt hus! :)

Tack så mycket, jo shingel är jättefint men jag är tveksam till att klä tornet i det men det kanske inte är några problem, vad tror ni om att riva bort plåten och klä med glasfiber? Har gjort ränndalar och skorstens infattnning i det tidigare och det är som nytt efter 10 år på farsans kåk.
Men see their dreams and aspirations crumble in front of their face, and all of their wicked intentions will destroy the human race.

Pjöllerberg

• Blekinge
« Svar #21 skrivet: 09 mar-09 kl 22:31 »
Shingel ser billigt ut.
Kanske tjocka träspån, inte tunna som ruttnar snabbt, utan tjocka och tjärade, som man kan se på en del klockstaplar.
Då har du pyssel/pussel ett tag.
Kanske rentav lite ryskt stuk på anrättningen, här lite inspiration:

javill

• Blekinge
    • Glirnashopen
« Svar #22 skrivet: 10 mar-09 kl 00:13 »
Nä, riv inte bort plåten och om du skulle göra det så ersätt med likadan plåt (ja fast hel då). Något annat skulle förstöra helhetsintrycket. När det gäller flera av fönsterna så tror jag att de är original så de skulle jag inte byta ut. Har du inga äldre bilder av hur skolan såg ut? Där borde du kunna se hur fönster såg ut och satt från början.
"Passa på och var glada nu. Man vet aldrig när det blir roligt nästa gång."

jahsoldier

« Svar #23 skrivet: 10 mar-09 kl 07:12 »
Nä, riv inte bort plåten och om du skulle göra det så ersätt med likadan plåt (ja fast hel då). Något annat skulle förstöra helhetsintrycket. När det gäller flera av fönsterna så tror jag att de är original så de skulle jag inte byta ut. Har du inga äldre bilder av hur skolan såg ut? Där borde du kunna se hur fönster såg ut och satt från början.

Jag tror oxå det, jo det är orginal och jag har gamla bilder på huset och det är orginal.
Men see their dreams and aspirations crumble in front of their face, and all of their wicked intentions will destroy the human race.

Dela detta:

* Inloggade just nu

635 gäster, 2 användare
DrMerkwurdigliebe, ärt

* Forum

* Om tidningen Åter

- Hittade den tidning hemma hos en vän. Fångade mitt intresse och jag uppskattade den bredd av artiklar. Har själv nu påbörjat en prenumeration
/Martin

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser