Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Hur sätter man ihop  (läst 1165 gånger)

AnnikaE

• Södermanland
Hur sätter man ihop
« skrivet: 06 mar-09 kl 17:34 »
maskinkläckta kycklingar med de vuxna hönsen?./Annika.E
Trio med Ostfriesiska möwen höns ( Tysklant höns). 2 Katter . Har haft höns sen -04.

färnevik

• inte längre vingklippt
    • Västergötland
    • Älebergs lantbruk
SV: Hur sätter man ihop
« Svar #1 skrivet: 09 mar-09 kl 09:45 »
Nykläckta har jag i ett 100-litersakvarium i en kycklingbur i hönshuset första 1-2 veckorna. Sedan plockar jag bort akvariet, och de är kvar i buren som är ca 1,5 kvadrat stor. Därifrån ser de de andra hönsen.

När det blivit ytterligare lite äldre (4-5v) flyttar de in i kaninbur inne hos de vuxna hönsen (fortfarande värmelampa över), när de är 6-7 veckor öppnar jag luckan så de kan gå in/ut som de vill, och vid 8-9 veckor tar jag bort buren... Det brukar gå väldigt odramatiskt, de vuxna är redan så vana vid kycklingarna att de inte reagerar på att de helt plötsligt är utanför buren.
"helst skulle varje människa ha en egen liten höna. en höna som tar tillvara på mat som blivit över, som ger ett ägg om dagen och gödsel till en blomsterrabatt..."

http://storaaleberg.blogspot.com

Dela detta:

* Inloggade just nu

682 gäster, 2 användare (1 dolda)
hustomtar

* Forum

* Om tidningen Åter

- Supernöjd med den nya tidningen! Ska fixa ny betalning nu så vi har täckt upp det kommande året, ser fram emot att bygga upp ett litet bibliotek av tidningarna. :) Och maken är ivrig att få testa på ölbryggandet som finns med i senaste numret.. :P
/Maria Örni

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser