Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  hur mycket utrymme har era höns?  (läst 1378 gånger)

Eko-Trädgård

• Frukta inte - Ät frukt - Frukt är livet ( Di Leva)
    • Västerbotten
    • eko-trädgård
hur mycket utrymme har era höns?
« skrivet: 05 mar-09 kl 19:44 »
hej,

Jag hålla på att bygga min hönshus som kommer att bli 3m lång och 2m djup. Hur mycket av detta yta behöver hönsen som boyta?.
Jag kommer att ha som mest 8st medelstora djur. Jag hade tänkt ge de 3mlång x 1mdjup takhöje blir då 1,80. Andra halften av huset kommer jag att använda som förråd åt de (och någonstans att gömma mig själv ibland ifrån fru o barn). Vad tror ni? Tips mottages gärna!!!

mvh

Jonathan
www.eko-tradgard.se
Ekotradgard@outlook.com
webbshopp www.ekotradgard.tictail.com

Krågedal

• Östergötland
SV: hur mycket utrymme har era höns?
« Svar #1 skrivet: 06 mar-09 kl 10:14 »
Det låter underbart .!! Vad bra med utrymme, då kanske en extra säng får plats ;D :-[. För när du har höns vill du nog hellre vara i hönsgården, än i ditt hus??!! :-[Jag känner igen mig!!! Försök att göra hönsen rastgård så stor du kan och gärna med träd och buskar i!!!De trivs när det är som en djungel!!!Inne i huset ha sittpinnarna så högt mot taket som möjligt, där är det som varmast, under sittpinnarna /pinnen en "gödselbräda" blir lättare att städa för dig då det mesta blir samlat. Men pinnen får gärna vara vid ett fönster så de kan hålla koll! Nu kom jag inte på mer men fråga på.... :D
Har hund, katter, Kindahöns och Gotlandskaniner  (egen genbank)har två Tinkerhästar på "foder", dotter som är född 2006. Bor på landet i hyrt hus....

Dela detta:

* Inloggade just nu

683 gäster, 1 användare
Tiomilaskogen

* Forum

* Om tidningen Åter

- Tidningen åter har jag läst i några år som prenumerant innan dess läste jag hos vänner. Genom åren har jag utvecklats det har även tidningen och att ledaren skrivs av en så härlig och äkta människa som erkänner att man ibland får ge upp och tänka om. ALLA borde ha tidningen!
/ Maria

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser