Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Grönsaker & Frukt  (läst 749 gånger)

hafvstrom

Grönsaker & Frukt
« skrivet: 01 mar-09 kl 13:54 »
Helt enkelt;

Vilka grönsaker & frukter kan man ge getter?
Vilka bör man undvika?
(¯`•.¸ Hafvstrom ¸.•´¯)

hafvstrom

SV: Grönsaker & Frukt
« Svar #1 skrivet: 01 mar-09 kl 14:33 »
Ingen?!
(¯`•.¸ Hafvstrom ¸.•´¯)

Sussilo

• Gäst
« Svar #2 skrivet: 01 mar-09 kl 17:02 »
Jag kan inte komma på några grönsaker som skulle vara skadliga för getter. Det har varnats för kål till getter nån´stans här på forumet, men mina getter fick de flesta (vanligaste) grönsakerna som odlades inkl kål och de mådde utmärkt. Det är kanske snarare mängden och variationen av grönsaker vid varje utfodring man ska se upp med. Att ensidigt utfodra getterna med stora mängder kål, säger ju sig själv att det inte är bra. När det gäller frukt har mina getter fått äpple och lite päron, eftersom det fanns där. När de tog sig in i odlingarna åt de vinbär, krusbär och jordgubbar, både blad och grenar och frukten. Förbjuden frukt är ju godast!

minus

• GLAMOUR VALLEY KENNEL
« Svar #3 skrivet: 01 mar-09 kl 18:09 »
jag upplever att dom bara äter det som dom tycker e gott resten lämnar dom kvar.....
det tar ett tag, sen får man kläm på vad som e lönt att ge dom.....
Så e mina busungar i allafall ;D
Vad vore livet utan "hus-djur.......väldigt tomt!

40+

• Våran "lilla" Ida
« Svar #4 skrivet: 01 mar-09 kl 20:36 »
Min get älskar äpplen , bananer, päron , ananas , kiwi mao alla frukter samt de flesta grönsaker  ;D Men hon får det som blir över. :)
Nybliven gårdsägare

Dela detta:

* Inloggade just nu

* Forum

* Om tidningen Åter

- Reportaget om ostkursen gör att man blir så sugen!
/Sanna h

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser