Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Dragsele?  (läst 3182 gånger)

ason

• Gäst
Dragsele?
« skrivet: 02 nov-05 kl 14:10 »
Hejsan!

Våran bock behöver mer att göra (han är minst sagt frustrerad) Är det ngn här som gjort en dragsele eller ngt liknande till en bock? Tanken är att han ska dra en lättare vagn...

/lena

romboiderna

• Gäst
Re:Dragsele?
« Svar #1 skrivet: 02 nov-05 kl 16:17 »
Ville bara säga: Snälla berätta hur det gick, om du gör slag i saken. Min uppfattning när det gäller getter är, att håller något/någon emot så DRAR DOM ALLT VAD DOM ORKAR. Säger man stopp, stopp, stanna, drar de ännu mer. Alltså det bör det vara 'peace of kaka' att få igång ekipaget, men hur stanna? :D Låter kul. Lycka till.

Har bocken nåt kättertorn? Det gillar dom. Hoppa, 'klånsa' och klänga, kanske för att komma åt en utplacerad lövkärve. Bra motion oxå.

Amamfa

• Västergötland
SV: Dragsele?
« Svar #2 skrivet: 22 jan-10 kl 18:59 »
Slänger väll in en bild på min helt perfekta Segerbadensele. Anpassad för hund, men helt suverän till getter, jag ser inget annat alternativ, eftersom de är så himla bra ;D  http://bilder.hunden.no/hunden/brukerbilder/23/avsnitt/12104.jpg
« Senast ändrad: 22 jan-10 kl 19:05 av Amamfa »

Dela detta:

* Inloggade just nu

625 gäster, 7 användare
Stellaniskogen, torbjorn, fall, -kaja-, mrnic, Tångräkan, skogaliten

* Forum

* Om tidningen Åter

- Superbra tidning, väldigt intressanta artiklar.
/ Jimmy

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser