Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  eternit tak.  (läst 15674 gånger)

H-K

• Gäst
SV: eternit tak.
« Svar #20 skrivet: 27 feb-09 kl 17:23 »
Om inte sinusforman passar kanske man kan byta en kolumn med pannor. Och lägga dit dessa utbytta där det behövs och få några reservpannor.

Ett helt tak kan vara ganska dyrt att byta, särskilt inte om det är en större lada Alla har inte möjligheten att låna upp och göra det på engång.

alldeles riktigt david så går också att göra,har gjort så med några tegel tak,ja stort tak är det.

andtol

• Gäst
« Svar #21 skrivet: 02 mar-09 kl 19:01 »
Jag har eternittak på min lada och fick rådet att inte ta bort eterniten när jag behöver lägga nytt tak utan lägga plåttak direkt över.

Jag vet inte riktigt hur bra det är och dessutom hur man reglar upp ovanpå ett eternittak?

Det låter som ett dåligt råd. Bättre ta kostnaden att få bort asbetsen.

Ulric Eriksson

• Gäst
« Svar #22 skrivet: 02 mar-09 kl 19:30 »
Jag vet inte riktigt hur bra det är och dessutom hur man reglar upp ovanpå ett eternittak?

Man lägger ströläkt i dalarna.

Dela detta:

* Inloggade just nu

648 gäster, 2 användare
ärt, DrMerkwurdigliebe

* Forum

* Om tidningen Åter

Kan verkligen rekommendera denna utmärkta matnyttiga publikation! Blir förvånad varje gång den dimper ner hur bra och detaljerade artiklarna är. Dessutom mycket inspirerande. :)
/Anders Ö

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser