Fortsätt att avla på de du har och ta bort alla som visar symtom. Synd att få in en typ av marek till. Finns olika stammar.
Herpesvirus som marek är som vilar är inte farligt utan när det blommar. Precis som bältros, så ta bort de som visar några symtom för de håller smittan blommande.
De flesta har marek, 80% av alla hobbyflockar. Känner du nån som har det som ställer ut så förstår du om du läser hur lätt det smittar att alla har det mer el mindre och det är inget att vara rädd för.
När din smitta har lagt sig och inte blommar och dödsfallen minskar kan testa att kläcka från alla.
För blommar det spelar det ingen roll om de är resistenta till stor del, det kan blomma upp.
Hoppas du fattar nåt av mitt svammlande.
Aha, det finns alltså flera stammar, då fick jag lära mig något nytt.

Krånglar till det hela ännu mer alltså.
Min senaste teori är att mina gammelhöns haft smittan och alla nya som kommit efteråt har blivit drabbade, eftersom det bara är de som insjuknat. Men samtidigt borde en kyckling klarat sig som hade en av "gammelhönsen" till mamma, eller hur? Den enda kycklingen som fortfarande är i livet kommer också från en gammelhöna.
Jag ska fasen köpa mig en kläckare och ta kycklingar som bara den bara detta ger med sig.