Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Kan höns simma?  (läst 19181 gånger)

Körsbär

• Pärlsömnad och djur är min hobby!
    • Höns på nätet
Kan höns simma?
« skrivet: 20 feb-09 kl 07:45 »
Ja som rubriken lyder :) Kan höns simma?

Päran

• Agda med 2007-års kycklingar
    • Ångermanland
SV: Kan höns simma?
« Svar #1 skrivet: 20 feb-09 kl 08:01 »
Nope, de drunknar.
"Bonnjänta" med hästar, kor, katter, kaniner, ankor och höns. Mignoner och blandrasankor.
Dv. Fönix, dv.Vithätta, dv.Kochin, dv.Silke,Wyandotte, Brahma, Orpington, Hedemora och blandisar. Åsså  2 barn å "gubbe" förståss.
Utanför Örnsköldsvik bor vi.

Körsbär

• Höns på nätet
« Svar #2 skrivet: 20 feb-09 kl 08:07 »
Okej! Vi ska väl skaffa en damm framåt våren och vi är inte såå sugna på att ha hönsen simmande i den ;D Men då kan vi sluta fundera på det iaf!

lynxlady

• Häst och hund-kvinna med blandad kompott av höns
    • Sidsjöhöns
« Svar #3 skrivet: 20 feb-09 kl 08:21 »
Det har jag också funderat på faktiskt, men hade ingen lust att utsätta dem för kallsupar bara för att testa.. ;D

Frances

• Draco Dormiens Nunquam Titillandus
    • Västergötland
« Svar #4 skrivet: 20 feb-09 kl 09:27 »
Dom kan visst simma!
Håll i hatten nu, en gång körde jag ner en hel skottkärra med höns till sjön... :-[ O visst simmade dom alla. Jag var en vetgirig liten tjej redan som barn och ville bara veta...........
" Först vill man bli nånting. Sen tror man att man är det man ville bli. Sen blir man kanske det man trodde att man var"

Körsbär

• Höns på nätet
« Svar #5 skrivet: 20 feb-09 kl 09:30 »
Hmm, om dom kan simma så låter det inte så attraktivt med en damm längre ;) Simmande ANKOR är fint, men inte ett gäng plaskande höns ;D

Frances

• Draco Dormiens Nunquam Titillandus
    • Västergötland
« Svar #6 skrivet: 20 feb-09 kl 09:33 »
Men dom kommer aldrig att hoppa i frivilligt, det kan jag garantera! ;D
" Först vill man bli nånting. Sen tror man att man är det man ville bli. Sen blir man kanske det man trodde att man var"

Körsbär

• Höns på nätet
« Svar #7 skrivet: 20 feb-09 kl 09:35 »
Men dom kommer aldrig att hoppa i frivilligt, det kan jag garantera! ;D

Jooodå, för jag vill ju inte ha dem i dammen! ;D hde jag velat att de skulle simma hade de säkert tvärvägrat :P Jag har sådana där tvärtemot höns ;)

Linkoso

• -
    • Höns i Trunsby
« Svar #8 skrivet: 20 feb-09 kl 09:39 »
Höns kan simma.

Det upptäckte jag när jag var ca 6 år gammal och var väldigt sur på en höna som gick och hackade alla andra... Jag högg tag i henne och kastade bort henne från den attackerade hönan... Till min skräck såg jag hönan flyga iväg mot våran stora damm på ca 40m i diamater som vi hade!  :o Det var inte meningen att hon skulle hamna där borta... Med ett plask hamnade hon i det djupa vattnet och jag tänkte att nu har jag dödat hönan... Men så började hon flaxa och sparka och simmade iland... Det gick inte direkt fort, men simmade gjorde hon och tillbaka på land tog hon sig. Ankorna funderade nog vad en höna gjorde i deras damm.  ::)

Har även haft höns som ramlat ned i hästarnas vattenkar (för de skulle ju envist dricka där också) och plaskat omkring...  :o
Var rädd om det liv ni har, ni vet aldrig när det tar slut ...
♥♥♥ www.honsitrunsby.webs.com ♥♥♥ ~~~ www.hönsträff.se ~~~ Visar vägen till kacklet ~~~
Kommer ni till Byledagen 25/5 - 2013? :) http://www.facebook.com/events/465511106842445/?fref=ts

Körsbär

• Höns på nätet
« Svar #9 skrivet: 20 feb-09 kl 09:40 »
Vilken syn ;D

Linkoso

• -
    • Höns i Trunsby
« Svar #10 skrivet: 20 feb-09 kl 09:41 »
Ja, det såg riktigt roligt ut!  ;D Hennes stil!

När hon kom upp så hade jag hämtat en handduk och lindade in henne och satte henne uppe på en kulle att torka i solen.  :-[
♥♥♥ www.honsitrunsby.webs.com ♥♥♥ ~~~ www.hönsträff.se ~~~ Visar vägen till kacklet ~~~
Kommer ni till Byledagen 25/5 - 2013? :) http://www.facebook.com/events/465511106842445/?fref=ts

Körsbär

• Höns på nätet
« Svar #11 skrivet: 20 feb-09 kl 09:43 »
Och det var nog också en syn ;D Höna i badhandduk! Ja det är klart, man måste ju torka sig när man har tagit ett dopp ;D

marymae

• Västerbotten
    • Det jag tänker
« Svar #12 skrivet: 20 feb-09 kl 10:29 »
Dom kan visst simma!
Håll i hatten nu, en gång körde jag ner en hel skottkärra med höns till sjön... :-[ O visst simmade dom alla. Jag var en vetgirig liten tjej redan som barn och ville bara veta...........

Blir alldelens full i skratt först av en skottkärra full med höns och sedan en liten flicka som *plopp* slänger ned höna efter höna i vattnet och nöjt konstaterar att jo de kan simma!
elliha.blogspot.com

Henrik Penrik Filivilivenrik

• F.d. Armand
    • Blekinge
    • Hönsbloggen
« Svar #13 skrivet: 20 feb-09 kl 23:17 »
Hmm, man kanske skulle kunna avla fram en ras med sim-höns...  ::)
Skötare av en liten hushållsflock av mestadels blandrashöns, samt svenska myskankor.

Linkoso

• -
    • Höns i Trunsby
« Svar #14 skrivet: 20 feb-09 kl 23:40 »
Ja, med simfötter!  ;D *får upp en syn*  ::)

• F.d. Armand
    • Blekinge
    • Hönsbloggen
« Svar #15 skrivet: 21 feb-09 kl 00:04 »
Ja, med simfötter!  ;D *får upp en syn*  ::)

Man tar en tupp som har ovanlig mycket hud mellan tårna och korsar med några hönor som har ovanligt mycket hud mellan tårna... Sen ska de helst ha extra tät befjädring också... Hmm...
Skötare av en liten hushållsflock av mestadels blandrashöns, samt svenska myskankor.

Sia

• Dalarna
« Svar #16 skrivet: 21 feb-09 kl 00:07 »
Man tar en tupp som har ovanlig mycket hud mellan tårna och korsar med några hönor som har ovanligt mycket hud mellan tårna... Sen ska de helst ha extra tät befjädring också... Hmm...
Och efter några lyckade generationer så kan man kalla dom för ankor ::)...................
Varför ska man gå upp så tidigt på morgonen? Det är iallafall på kvällen det är som roligast.

• F.d. Armand
    • Blekinge
    • Hönsbloggen
« Svar #17 skrivet: 21 feb-09 kl 00:12 »
Och efter några lyckade generationer så kan man kalla dom för ankor ::)...................

Nejnej... De ska fortfarande kunna äta utan att slabba ner överallt...  ;)

Päran

• Agda med 2007-års kycklingar
    • Ångermanland
« Svar #18 skrivet: 21 feb-09 kl 07:43 »
 ;D ;D ;D ;D

vad ni är tokiga, men hönsen dom badar ju inte frivilligt som ankorna./Päran
"Bonnjänta" med hästar, kor, katter, kaniner, ankor och höns. Mignoner och blandrasankor.
Dv. Fönix, dv.Vithätta, dv.Kochin, dv.Silke,Wyandotte, Brahma, Orpington, Hedemora och blandisar. Åsså  2 barn å "gubbe" förståss.
Utanför Örnsköldsvik bor vi.

Filipin

« Svar #19 skrivet: 21 feb-09 kl 09:48 »
Nej dom drunknar, en höna drunknade i ett fågelbad ,kanterna var lite slemmiga så hon tog sej inte upp hade jag varit mer uppmärksam hade det inte hänt mitt fel.

Dela detta:

* Inloggade just nu

516 gäster, 2 användare (1 dolda)
Stengrim

* Forum

* Om tidningen Åter

- Senaste numret (3/19) var verkligen jätteintressant (även om alla brukar vara intressanta). Gillar artiklarna om framtiden och skulle gärna läsa mer om alternativa, positiva framtidsvisioner (det är dags att se något annat än kollapsbaserade domedagsprofetior). Vill också lära mig mer om olika toalettlösningar.
/ Hanna

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser