Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Längre studie av varroabekämpning med florsocker  (läst 1513 gånger)

Anacreon

• Uppland
    • www.essmar.se
Längre studie av varroabekämpning med florsocker
« skrivet: 14 feb-09 kl 22:39 »
Nu jag har spenderat en kväll med att läsa på nätet om varroabekämpning med florsocker. Jag måste medge att teorin bakom förefaller logisk dvs om grundtesen håller, att florsockret får kvalstren att tappa fotfästet och falla ner till botten. All information jag har hittat verkar komma från samma källor vilka i sin tur går tillbaka på resultat från en relativt begränsad studie i Finland.

Här kommer frågan:

Jag är mycket nyfiken att veta om det finns någon där ute som har bedrivit varroabekämpning med uteslutande florsocker under minst tre år.

Hoppas på svar 
Min tredje säsong som biodlare det roligaste jag någonsin gjort..

Dela detta:

* Inloggade just nu

462 gäster, 1 användare
Gabrielelale

* Forum

* Om tidningen Åter

- Tidningen åter har jag läst i några år som prenumerant innan dess läste jag hos vänner. Genom åren har jag utvecklats det har även tidningen och att ledaren skrivs av en så härlig och äkta människa som erkänner att man ibland får ge upp och tänka om. ALLA borde ha tidningen!
/ Maria

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser