Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Klicker träning för hästar  (läst 894 gånger)

Vildjäntan

• Värmland
    • StallSylvas hästgård
Klicker träning för hästar
« skrivet: 09 feb-09 kl 22:34 »
Läste en jätte intressant artickel i Nya wermlands tidningen för några dagar sedan om Klickerträning av hästar. När jag läste artickeln blev jag eld och lågor så jag insåg att detta vore jätte kul att testa med en av mina hästar som är så ytterst nyfiken & kläfingring *läs- Smakar och bär på allt.

Någon här som testat detta ??

http://www.isgard.net/klicker.html
Jag lever hellre ett år som varg än tusen år som får

bondelinda

• Stöd globalt - handla lokalt
    • Västergötland
    • Svingsåsen
SV: Klicker träning för hästar
« Svar #1 skrivet: 10 feb-09 kl 06:36 »
Jag har varit med och sett detta och det är ruskigt effektivt! Dock är det jätteviktigt med exakt rätt tajming så träna först på sambon ;)

www.saxhogen.com finns kurser! Det absolut bästa kursstället inom ridhäst enl mig ;D Står inte om klickerkurs men det är bara att ringa / maila och fråga för jag vet att de har haft tidigare.
Litet småskaligt jordbruk med brukshästar. Gårdsbutik öppen ons 15-18 lör 10-15. Kaninkött, honung, bär, ägg, potatis, mensskydd, ekologiska garner samt miljövänliga och naturliga hud- och hårvårdsprodukter från Eilas och tvättnötter från tvåleriet. www.svingsasen.se

tuss

• sambo barn katter hund hästar ankor och höns
    • Södermanland
« Svar #2 skrivet: 10 feb-09 kl 12:58 »
hej min granne håller på med klicker på hundar ska fråga henne om hon kan lära mig så kan det ju vara kul och testa det på häst sen hon fick en höna att svara på klicker träning så det borde ju funka med häst oxå..
bor i sörmland på landet med sambo,och mina döttrar , katter, hund,blekinge ankor och blandrahöns, bovans höns.

bacillen

« Svar #3 skrivet: 10 feb-09 kl 21:09 »
Visst funkar klickerträning på häst.
Det handlar om inlärningsteoretiska principer ju.
man använder positiv förstärkning(belöning) och negativt straff(utebliven belöning)
Man väljer medvetet bort negativ förstärkning och positivt straff (korrigeringar)

Jag har tränat väldigt lite trix med mina hästar, men framför lever vi i vardagen med klickerträning.
Nobody puts baby in a corner

Dela detta:

* Inloggade just nu

534 gäster, 1 användare
Karlsdotter

* Forum

* Om tidningen Åter

- Precis som flera andra skriver så är det här en tidning som aldrig tycks bli inaktuell. Det senaste numret är precis lika intressant som det som kom för flera år sen. Att varje nummer har ett sorts register på baksidan som ger en snabb överblick av vad tidigare nummer sedan många år tillbaka har handlat om, gör det lätt att hitta precis vad man vill läsa om just nu.

Har man läs-svårigheter kan man dock ha lite invändning mot det lilla typsnittet och den täta texten, speciellt annonserna och baksidorna med extra liten text mot en flerfärgad bakgrundsbild.
/Jennifer

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser