Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Märkningen...  (läst 15374 gånger)

Januschka

• Alla är vi främlingar nästan överallt
    • Västmanland
SV: Märkningen...
« Svar #160 skrivet: 05 apr-09 kl 20:30 »
Mina damer,

nu bli det laddat och personligt här.. uaahhh, ska utgar ifran att vi alla vill ha Gotlandskaniner kvar i framtiden, bra mat pa tallriken och en god tid pa vägen - bara olika sätt att kommer ditt och med det olika problem.

Jag har planerat sa att jag har alltid lite plats kvar att övervintra tjejer i grupp och enstaka unghanar i enskilda burar eftersom ja ocksa har träffad blivande genbanker av bada slag och har plats. Mera än en villaträdgard i alla fall. Nackdelen är nu just idag att  burana och hägn alltid kan förbättras som tydilgen ledd till massrymning idag med honor och ungdjur och en underbar hane *flinar* Sa mycket till parningsplanering. Mera gryta av enfärgade kaniner säger jag bara och om vi kan beskriva kaniner i ar och har de i aveln sa lösas problemet nästan utan att det är skillnad till andra ar. som sagt.. om.. och.. inte enfärgade, där litar jag inte pa beskrivning. Sedan far man inte glömma att gotlandskaniner är golandskaniner även utan  myndigheternas godkännande eller stämpel och är lika god i gryta och lika viktig att bevara även uta stämpel/chip/tatuering.
Meaning basically: we do their work and if they don't go along the shame is on them, the rabbits survive anyway as long as we keep and breed them.

Januschka,
fortfarande utan svenska bokstäver
Whatever you do: If you don't have fun you're doing something wrong!

LM

• Föder upp gotlandskaniner i genbank.
    • Närke
    • Kaninhålan
« Svar #161 skrivet: 05 apr-09 kl 21:01 »
Citera
Nackdelen är nu just idag att  burana och hägn alltid kan förbättras som tydilgen ledd till massrymning idag med honor och ungdjur och en underbar hane *flinar* Sa mycket till parningsplanering.
Hi hi, här flörtas det också.
Min ena hane, rabos Zulu springer och hämtar pinnar från sitt "bo" för att sedan springa till honans där han sträcker sig upp på bakbenen och visar upp? pinnen för honan. Ser kul ut.  ;D
Gotlandskaniner, genbank.

Januschka

• Alla är vi främlingar nästan överallt
    • Västmanland
« Svar #162 skrivet: 05 apr-09 kl 21:56 »
LOL

Visste nog varför jag sparade honom, han var underbart redan som ung. Har aldrig sett nagot liknade, gärna bilder!

Januschka
Whatever you do: If you don't have fun you're doing something wrong!

Dela detta:

* Inloggade just nu

614 gäster, 2 användare (1 dolda)
Tommie66F0

* Forum

* Om tidningen Åter

- Genuin och läsvärd! Bra tips och idéer för att stå på egna ben.
/Camilla W

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser