Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  har någpn tips om material?  (läst 1632 gånger)

Torsabjörke

har någpn tips om material?
« skrivet: 04 feb-09 kl 16:20 »
 :)Hej!
Är det någon som kan tipsa om någon bra webbshopp där jag kan köpa det jag behöver till att gro mina grönsaker. själv har jag tidigare köp på ICA ell dyl och dett blir lite kostsamt i längden. Hur gör ni?

Ha det bra!
4 barnsfamilj, arbetande drömmare med, värmlandsfår, blommehöns, myskankor, linderödare, katt.

ekoStina

SV: har någpn tips om material?
« Svar #1 skrivet: 04 feb-09 kl 20:56 »
jag ska köpa från lindbloms.se i år. där är det billigaste jag sett hittills. annars gör jag sålådor av avklippta mjölkkartonger och juicepaket (1,5 l). det är bäst när man kan få det gratis! och så slipper miljön en massa produktion av plats och transport.  :D äter du glasspinnar gör du plantetiketter av pinnen som blir över. se till attt du skriver med en vattenfast penna! är jobbigt när texten regnar bort o du måste gissa vad du planterat ut i landet...

Harvey

• Bohuslän
    • En Trädgårdsälskares betraktelser
« Svar #2 skrivet: 05 feb-09 kl 10:18 »
http://www.mamut.net/hortogreen/shop/  har både växter, frö, redskap gödning osv. Himla bra är dom, brukar beställa plantor därifrån.

Harvey

• Bohuslän
    • En Trädgårdsälskares betraktelser
« Svar #3 skrivet: 05 feb-09 kl 10:20 »
http://www.varendsbar.nu/productsChoose.aspx har också vanliga sortimetet, frö, fiberduk osv.

Vitis

• Skåne
« Svar #4 skrivet: 05 feb-09 kl 11:29 »
Jag handlar också från Lindbloms, dom är mycket bra att ha att göra med.

Olssons Frö har en del prylar och tillbehör, främst till yrkesodlare men det brukar gå bra att handla för privatbruk också. Tyvärr ingen katalog på nätet men dom skickar gärna en papperskatalog om du mailar dem.

Willab Garden har också en hel del nyttiga prylar, främst för hobby-växthusodling dock. Inte dom billigaste kanske ...

take

• Östergötland
    • De Klomp
« Svar #5 skrivet: 05 feb-09 kl 11:32 »
Jag har frigolitlådor i mängder, finns för avhämtning i linköping eller rimforsa. Cirka 40x100cm.
Jag undrar hur livet är på vänstersidan av klockkurvan?

Dela detta:

* Inloggade just nu

455 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter

Episk tidning! Har följt mig från intresserad till självhushållare med gård och allt.
/Mikael Book

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser