Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Lite intresant om återvinning av byggmaterial  (läst 1505 gånger)

Sågaren75

Lite intresant om återvinning av byggmaterial
« skrivet: 04 feb-09 kl 13:29 »
Hittade en liten länk om återvinning av byggmaterial och vad byggmaterialet är värt mm.

http://biphome.spray.se/kg.larsson/atervinning.html

Skytten

• Skåne
SV: Lite intresant om återvinning av byggmaterial
« Svar #1 skrivet: 04 feb-09 kl 15:20 »
Efter det beräkningsättet har jag då skramlat ihop en hel del värde. Alternativet när jag tog det gratis var utgifter för deponering.

Värdet är det man får i betalning, jag vet de som har gården full av allt möjligt, för att de inte inser att värdet är vad folk vill betala, inte något syntetiskt. De säljer "inte för billigt", de säljer faktiskt inte alls, och lagringsäkerheten mot väder och stöld är under all kritik.
Det bästa sättet att misslyckas, är att inte försöka!

Attis

• -
SV: Lite intresant om återvinning av byggmaterial
« Svar #2 skrivet: 04 feb-09 kl 21:31 »
Problemet är att sälja grejerna det till det priset. I teorin har man ju grejer för hur mycket pengar som helst liggande, men man får ju aldrig ut det. Därför ligger det mesta kvar hos folk.

Försökte själv sälja 20 tal schyssta (äldre) fönster, ingen som nappade. Tillslut var jag tvungen att skänka dom. Enligt den sidan borde jag fått i bästa fall 6000 för alla. Tveksamt  ::)
/Attis

Dela detta:

* Inloggade just nu

658 gäster, 2 användare (1 dolda)
Oskari

* Forum

* Om tidningen Åter

- En tidning med djupa rötter.
/Margit

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser