Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Kasta lamm??  (läst 1086 gånger)

Norna

• Blekinge
Kasta lamm??
« skrivet: 03 feb-09 kl 20:17 »

Jag vet jag är nojjig, men måste bara slänga ut en fråga  :P  ::)

Veterinären var här idag och vaccinerade mot blåtunga. Jag hade stängt in fåren på ett utrymme som egentligen är lite för stort (pga att jag saknar tillräckligt med grindar för tillfället). Tackorna var inte alls pigga på att vaccineras, varpå jag fick jaga dem och slänga mig om halsen på dem för att få fatt dem... Ja, man blir ju lite stressad när veterinären väntar  :-\

Nu är jag nojjig för lammen. Men dom kastar väl inte sina lamm av sådana här orsaker?? Eller kan dom det?  ??? När veterinären hade gått var dom som vanligt igen, kom fram och åt godis ur handen och verkade inte anfådda eller stressade. Dom åt och drack med god aptit  ;)

Behöver jag oroa mig tror ni?  ???
I varje människa finns en drottning - tala till henne och hon stiger fram.

mille

• Gångemad - småskalig lammuppfödning och biodling
    • -
    • Gångemad
SV: Kasta lamm??
« Svar #1 skrivet: 03 feb-09 kl 20:39 »
Hur nära är det tills de skall lamma?

Gotlandsfår och blandisar. Highland Cattle. Frigående hönor samt ett gäng katter och kaniner. Odlar en del och plockar gärna bär. Nygammal biodlare och trebarnsmamma.

hustran

SV: Kasta lamm??
« Svar #2 skrivet: 03 feb-09 kl 22:24 »
Sluta oroa dig det är ju inget du kan göra ändå. ;) Ta det lugnt bara.  :)

Dela detta:

* Inloggade just nu

473 gäster, 1 användare
Stengrim

* Forum

* Om tidningen Åter

- Det här är tidningar som jag kommer hålla reda på och spara på samma ställe, de fungerar som en uppslagsbok!
/Lovisa

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser