Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Nu j*ar ska jag göra en mössa av räven!  (läst 8275 gånger)

Helle-Mari

• -
SV: Nu j*ar ska jag göra en mössa av räven!
« Svar #40 skrivet: 02 mar-09 kl 18:25 »
Kommer inte jägarna så bygger du en klappfälla :) Tyst smidig och räven dör raskt ........ Rävar som lärt sig var det vankas mat måste bort

Hur bygger man en sån?

Linkoso

• -
    • Höns i Trunsby
« Svar #41 skrivet: 02 mar-09 kl 18:25 »
Vad är en klappfälla?  ???
Låter ju nästan som någon slags musfälla fast för rävar istället.  ::)
Var rädd om det liv ni har, ni vet aldrig när det tar slut ...
♥♥♥ www.honsitrunsby.webs.com ♥♥♥ ~~~ www.hönsträff.se ~~~ Visar vägen till kacklet ~~~
Kommer ni till Byledagen 25/5 - 2013? :) http://www.facebook.com/events/465511106842445/?fref=ts

Helle-Mari

• -
« Svar #42 skrivet: 02 mar-09 kl 18:41 »
En gigantisk råttfälla ;D ;D

Huggorm

• Gäst
« Svar #43 skrivet: 02 mar-09 kl 18:45 »
Jag kan ordna en gammal björnsax annars

Tankspridd

• Lagom lat i sina bästa år :)
« Svar #44 skrivet: 02 mar-09 kl 18:49 »
En gigantisk råttfälla ;D ;D

JAPP MEN SÅ FICK JAG INTE SÄGA EFTERSOM DET VORE UPPMUNTRAN TILL JAKTBROTT
En god vän men en usel kärlek

Travelerhorses

• Häxa och djurvän.
    • Värmland
« Svar #45 skrivet: 03 mar-09 kl 00:12 »
Min markägare har en rävfälla men den använder han till att fånga katter!!!

Japp jag gillar jaktlaget även om dom är lite knäppa härute .
dom var lite på lyset tex på nyår :)
När vi kvinnor får orgasm utsöndras ämnet oxytocin, vilket gör oss mjuka, snälla, gulliga och omtänksamma.Så när ni män klagar på hysteriska, förbannade och frustrerade kvinnor,bör ni komma ihåg att det faktiskt är ni män som inte gör jobbet tillräckligt bra...

Skytten

• Skåne
« Svar #46 skrivet: 03 mar-09 kl 06:06 »
Dom bör uppenbara sig med röda kavajer, och det ska vara plain gin som gäller.

Min markägare har en rävfälla men den använder han till att fånga katter!!!

Japp jag gillar jaktlaget även om dom är lite knäppa härute .
dom var lite på lyset tex på nyår :)
Det bästa sättet att misslyckas, är att inte försöka!

sallyomolly

• Gäst
« Svar #47 skrivet: 03 mar-09 kl 06:46 »
Klappfälla har jag aldrig hört talas om, vad menar du med råttfälla? Tar den livet av djuret så är den verkligen förbjuden! Det kan orsaka lidande om den slår igen på fel sätt. Hoppas ingen är lika dum här och min papillon rymmer, el en litet barn på vift som kryper in, det finns en anledning att man inte använder såna saker!

Hur kan man föreslå en björnsax! Usch jag ryser, skulle inte vilja att något djur skulle få sitt ben i den! Tänk tanken om "nåt" annat fastnar i den också....

Vad är det för fel på vanlig laglig fälla och en bössa?

Sen kommer rävar alltid att finnas, hör de lösa hönor så kommer det bara fler och snart är det vår med många små rävbarn att mätta! Stäng in dina höns om du inte vill bli av med dem.
Jag är stolt över vår natur och önskar alla djur att leva i den, klart vi skjuter rävar men har man lösa hönor får man skylla sig själv. Ska man vara säker får man utrota den.
« Senast ändrad: 03 mar-09 kl 06:49 av sallyomolly »

Helle-Mari

• -
« Svar #48 skrivet: 03 mar-09 kl 09:33 »
Klappfälla har jag aldrig hört talas om, vad menar du med råttfälla? Tar den livet av djuret så är den verkligen förbjuden! Det kan orsaka lidande om den slår igen på fel sätt. Hoppas ingen är lika dum här och min papillon rymmer, el en litet barn på vift som kryper in, det finns en anledning att man inte använder såna saker!

Hur kan man föreslå en björnsax! Usch jag ryser, skulle inte vilja att något djur skulle få sitt ben i den! Tänk tanken om "nåt" annat fastnar i den också....

Vad är det för fel på vanlig laglig fälla och en bössa?

Sen kommer rävar alltid att finnas, hör de lösa hönor så kommer det bara fler och snart är det vår med många små rävbarn att mätta! Stäng in dina höns om du inte vill bli av med dem.
Jag är stolt över vår natur och önskar alla djur att leva i den, klart vi skjuter rävar men har man lösa hönor får man skylla sig själv. Ska man vara säker får man utrota den.

ja så sant så! Det kommer alltid att finnas rävar och som du säger ska man vara säker får man bura in dem rejält..alltså hönsen. Av egen erfarenhets så kommer det alltid nya rävar efter att man tagit undan den gamla räven.
Fast det är jädra tråkigt att man inte ska kunna ha dem lösa...mina älskar det.

Huggorm

• Gäst
« Svar #49 skrivet: 03 mar-09 kl 10:44 »
Det var inte helt allvarligt menat ::)

Travelerhorses

• Häxa och djurvän.
    • Värmland
« Svar #50 skrivet: 03 mar-09 kl 10:55 »
Dom bör uppenbara sig med röda kavajer, och det ska vara plain gin som gäller.

Dom var så pass packade att dom inte var riktigt säkra på om dom skulle ta o skjuta min tupp ist o ta med hem till gumman!! *asg*
Japp det hade varit skitläckert med rödrockar *s*
När vi kvinnor får orgasm utsöndras ämnet oxytocin, vilket gör oss mjuka, snälla, gulliga och omtänksamma.Så när ni män klagar på hysteriska, förbannade och frustrerade kvinnor,bör ni komma ihåg att det faktiskt är ni män som inte gör jobbet tillräckligt bra...

Dela detta:

* Inloggade just nu

758 gäster, 4 användare (1 dolda)
lawnboy, LimJans, nordictinkerer

* Forum

* Om tidningen Åter

- Längtar alltid till nästa nummer. De kommer aldrig tillräckligt ofta!
/Annelie R

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser