Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Knappar i grenen, stickat  (läst 1082 gånger)

Gille

• -
Knappar i grenen, stickat
« skrivet: 20 jan-09 kl 16:50 »
Är mycket förtjust i att sticka mina babybyxor på rundstickor hela vägen men... Nästa typ av byxa blir med hängslen och då vore det fint om man kunde öppna i grenen istället. Hur planerar jag för knappar?
Kaninuppfödare och pelargontant.

annan

SV: Knappar i grenen, stickat
« Svar #1 skrivet: 21 jan-09 kl 20:46 »
"jag har storslagna visioner och maxade projekt" Peps.

Gille

• -
« Svar #2 skrivet: 22 jan-09 kl 21:50 »
Mmm... men hur gör jag om ett mönster med hela ben, utan att behöva klippa upp eller så. Vill sticka så mycket det går i ett stycke.

Våmhuskullan

• -
« Svar #3 skrivet: 22 jan-09 kl 22:23 »
ett alternativ som jag tycker är enkelt:
sticka på ex rundstincka mag/ryggpartiet. då du kommer t där menen ska ta vid avmaskar du de mittersta (grenen) 5-10 mskorna.
sticka sen vart ben för sig först vanligt och lika m andra benet.
 då får du en öppen gren ända t benslutet. vill du ha bara en del av grenen öppen stickar du ihop som vanlig rundsticka efter önslad längd.. vill du ha knappar m knapphål virkar du en kant med hål och motsvarande sida en kant utan hål. sy i knapparna.
alternativ är att virka kant och band och knyta ihop grenen (denna variant öfredrar jag)

sen är det bara att sticka /virka hängslen.

Gille

• -
« Svar #4 skrivet: 25 jan-09 kl 19:27 »
Det lät ju bra!  :)

Dela detta:

* Inloggade just nu

650 gäster, 1 användare
Mammalia

* Forum

* Om tidningen Åter

- Tidningarna blir utnötta och får fötter. Bara kompletterar gamla tidningar så alla finns :) Viktigt.
/Jandi

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser