Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  NU HAR DE KOMMIT....  (läst 6576 gånger)

mollys

• Carpe Diem
    • Småland
NU HAR DE KOMMIT....
« skrivet: 20 jan-09 kl 08:59 »
Nu äntligen har vi fått killingar. Gullveig har klämt ut 2 st tidigt i morse.
Ni ska ju inte tro att jag var med ;) men hon fixade allt så bra.
En get o en bockkilling blev det.Ursöta. Vi har redan gosat lite med dom med mammans tillåtelse.
Nu är det bara att hoppas att de håller sig pigga.
Sen är det bara jag kvar ;)
Mollys
Småländsk gårdsägare med man och tre barn, har Hästar,Hundar,Katter, Dvärgkochinhöns , Myskankor o 6 Får.

Tuve

• Skåne
SV: NU HAR DE KOMMIT....
« Svar #1 skrivet: 20 jan-09 kl 09:03 »
Grattis!
Här väntar vi fortfarande otåligt.

Nying

« Svar #2 skrivet: 20 jan-09 kl 12:12 »
Å vad roligt!!! Njuuut! Våra växer, buffas/stångas och skuttar och kör dagliga vansinnesrace över stock och sten... En vecka gamla och så oerhört kompetenta varelser!

Grattis!

Kram Maria
(Då fick du din lilla getkilling att spara trots allt! ;) Har ni dem för både mjölk och sällskaps skull eller enbart för sällskap?)   

Gruff

• Östergötland
    • Caprifool
« Svar #3 skrivet: 20 jan-09 kl 13:34 »
Åh, morfar igen då  :) Roligt! Har du någon uppfattning, vilken tid dom kom? Färger? Jahapp, då var hon liksom först av de som vart betäckta här i år. Nu blir det spännande att se vem som är nr.2 här hemma då. Och nr.3, nr.4, nr5 och nr.6....iiiih, så skoj!

En vecka gamla och så oerhört kompetenta varelser!

Ja, det är det jag alltid säger. Dom är liksom "färdiga" när dom kommer ut. Bara sötare och mindre :)

mollys

• Carpe Diem
    • Småland
« Svar #4 skrivet: 20 jan-09 kl 14:25 »
Ja dom måste kommit nån gång runt den magiska "killingtimmen" 04.00-05.00 i morse.För när min man skulle ge hästarna morgonfoder vid 05.30.Så stod de där och vinglade, var fortfarande blöta. :)

Nu när de torkat så ser man att bocken, som fått namnet Pontus har Gullveigs färg,beige.Och Julia som geten ska heta är nästan vit.Hon är lite större än honom.Och var nog den som kom först för hon var så stadig i morse då när jag var ute.

Gruff, vad avis man blir på att du har så MÅNGA som ska killa.Du berättar väl vartefter de föds?!
Småländsk gårdsägare med man och tre barn, har Hästar,Hundar,Katter, Dvärgkochinhöns , Myskankor o 6 Får.

Gruff

• Östergötland
    • Caprifool
« Svar #5 skrivet: 20 jan-09 kl 15:41 »
Du berättar väl vartefter de föds?!
Tror du jag kan låta bli?  ;)

Sussilo

• Gäst
« Svar #6 skrivet: 20 jan-09 kl 16:28 »
GRATTIS Mollys (och Gullveig), till killingarna och lycka till med egen bebis!

Vercinos

• Smedsgårds djurhörna
    • Småland
    • Smedsgårds djurhörna
« Svar #7 skrivet: 20 jan-09 kl 21:05 »
Stort grattis!
Bilder? Vad ska underverken heta? Nu kan du lugnt åka till Förlossningen!
Gift 36-åring med fem barn, fyra hundar, fem Sv. lantrasgetter, två katter, tre marsvin, undulater, samt höns och fransk vädur.

mollys

• Carpe Diem
    • Småland
« Svar #8 skrivet: 21 jan-09 kl 08:04 »
Tack så mkt alla, ja nu kan jag lugnt åka när jag vet att de små gosetrollen har kommit.
Idag far de runt i boxen på sina små ben.
Kort på de små liven kommer snart.

Ha en bra dag alla ni där ute!!!!

Mollys

Gruff

• Östergötland
    • Caprifool
« Svar #9 skrivet: 22 jan-09 kl 17:44 »
Ja, väntan blev ju inte så lång då. För ca: 15 minuter sedan, fick Freja en urvacker getkilling, svart med vita prickar. Och en liten vit skrutt till bockkilling. Jag har väntat i flera år på en flicka att spara efter Freja, så lyckan är total just nu.

Nying

« Svar #10 skrivet: 22 jan-09 kl 20:58 »
Grattis!  :D Freja kommer jag ju ihåg sen i somras! Vad mysigt, är det speciell färgtäckning du väntat på eller bara på att hon skall klämma fram en liten getkilling att spara?
Kram

Anna

• -
« Svar #11 skrivet: 22 jan-09 kl 22:57 »
Grattis till alla!!! BILDER; BILDER; OCH ÅTER BILDER är allt jag har att säga  :P
Lycklig på landet i Medelpad med make, två söner, katt, höns och förhoppningsvis mer djur framöver...

Sussilo

• Gäst
« Svar #12 skrivet: 22 jan-09 kl 22:59 »
Åååh vad underbart, fler killingar som fötts, en prickig flicka och en vitskrutt till pojk - GRATTIS!

Gruff

• Östergötland
    • Caprifool
« Svar #13 skrivet: 22 jan-09 kl 23:09 »
Grattis!  :D Freja kommer jag ju ihåg sen i somras! Vad mysigt, är det speciell färgtäckning du väntat på eller bara på att hon skall klämma fram en liten getkilling att spara?
Kram

Hmjo, Freja kommer man ihåg. Ja, både och egentligen. Har velat ha en svart med mask. Och en flicka efter Freja. Hon har fått pojkar ett par år nu. Hon mjölkar bra, är rar mot människor och är den som verkligen tar hand om sina barn. Så det att hon fick just en sån flickunge, kändes som en gåva :) Nu ska jag leta namn.

Trollmor

• Måtte jag inte leva förgäves.
    • -
« Svar #14 skrivet: 23 jan-09 kl 01:30 »
Grattis till alla!!! BILDER; BILDER; OCH ÅTER BILDER är allt jag har att säga  :P
Hm, jo, om någon av Er har tid, så, det vore, alltså,

JAAAAAA, bilder!
En får va gla att en ä sum en ä, när en nu ente ä sum en saa.

Gruff

• Östergötland
    • Caprifool
« Svar #15 skrivet: 23 jan-09 kl 03:08 »
Nu är flickebarnet döpt. Hon heter Kraka.

mollys

• Carpe Diem
    • Småland
« Svar #16 skrivet: 23 jan-09 kl 08:36 »
Vad ska den lille bocken heta då?
Ska försöka lägga in lite bilder till er,men gör nog en ny tråd då så jag inte förstör denna "födslotråd" ;)

Gruff

• Östergötland
    • Caprifool
« Svar #17 skrivet: 23 jan-09 kl 13:49 »
Jag döper ingen förrän jag vet att dom inte hamnar i frysen.

mollys

• Carpe Diem
    • Småland
« Svar #18 skrivet: 23 jan-09 kl 14:00 »
 :'( :'(    Det är en hård värld de lever i bockarna. ;)

Gruff

• Östergötland
    • Caprifool
« Svar #19 skrivet: 23 jan-09 kl 14:09 »
Nä, dom lever getliv med sin mamma och kompisar tills det är dags. Och slutet hinner dom inte ens uppfatta. Hur lever och dör grisarna på fabriken?

Dela detta:

* Inloggade just nu

621 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter

- Tidningen åter har jag läst i några år som prenumerant innan dess läste jag hos vänner. Genom åren har jag utvecklats det har även tidningen och att ledaren skrivs av en så härlig och äkta människa som erkänner att man ibland får ge upp och tänka om. ALLA borde ha tidningen!
/ Maria

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser