Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Kraftfoder inköp?  (läst 840 gånger)

Xavier

  • Inlägg: 16
Kraftfoder inköp?
« skrivet: 18 jan-09 kl 11:50 »
Hej

Var köper man större mängder med kraftfoder, har enbart köpt säck för säck men tycker nog att detta börjar bli lite väl jobbigt, är det odal eller dyl. man beställer ifrån? Någon som har en prisuppgift?

klorofyll

  • Gäst
SV: Kraftfoder inköp?
« Svar #1 skrivet: 18 jan-09 kl 13:00 »
´De alternativ jag känner till är:
1. Köpa hel pall, det ger lite rabatt.
2. Köpa bulk. Billigare, men kräver ju bra förvaringsmöjligeter hemma på gården.
   

Fritjoff

  • Inlägg: 368
SV: Kraftfoder inköp?
« Svar #2 skrivet: 18 jan-09 kl 13:55 »
Hej

Var köper man större mängder med kraftfoder, har enbart köpt säck för säck men tycker nog att detta börjar bli lite väl jobbigt, är det odal eller dyl. man beställer ifrån? Någon som har en prisuppgift?

Det bästa är om du kan hitta en lokal bonde som odlar kraftfodret du vill använda och köpa direkt. Så gör jag med havre och korn (19 hästar, två kor, 14 tackor) och det blir myyyycket billigare. Kommer inte ihåg hans pris just nu, men sist jag jämförde med den lokala återförsäljaren så var det en tredjedel av priset.

Visst så är havret inte perfekt tvättat, och det finns lite växtdelar kvar. Han har en gammal tröska. Men hästarna bryr sig inte.


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

385 gäster, 3 användare
mommo, Gröfre Slissing, LimJans

* Forum

* Om tidningen Åter



- Bästa tidning jag någonsin har läst!
/Jeya M

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser