Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Vecka gamla  (läst 1739 gånger)

AnnikaE

• Södermanland
Vecka gamla
« skrivet: 15 jan-09 kl 15:24 »
kycklingar, vad får man ge de förutom deras mat./Annika.E
Trio med Ostfriesiska möwen höns ( Tysklant höns). 2 Katter . Har haft höns sen -04.

pernilla70

• Bohuslän
    • http://pernillaliljeros.spaces.live.com/
SV: Vecka gamla
« Svar #1 skrivet: 15 jan-09 kl 23:01 »
Vad ger du dem för mat då?
startfoder, äggula blandat med mariekex å fil.
Persilja och dill älskar mina.
Bor på en gård med sambo och 2 killar. Vi har 3 hästar, Texelfår, 2 labradorer, 6 katter, skånegäss, Kalkoner Pekingankor och en drös med höns.

Cecilia i Hillsjöstrand

• Ett trädgårdsland... i Hillsjöstrand!
    • Gästrikland
    • Ett trädgårdsland i Hillsjöstrand
« Svar #2 skrivet: 16 jan-09 kl 06:42 »
Jag gav mina kokt ägg, kycklingfoder och fil. De fick även prova någon liten grönsak - tex lite sallad - första veckan.

yezzika

• Bohuslän
« Svar #3 skrivet: 16 jan-09 kl 08:20 »
Mina kycklingar som jag hade i somras älskade gräslök.
Nu fick de ju inte bara gräslök, det var endast som godis el. vad man nu kan kalla det  :)
Bor i det röda huset med man, 2 barn. Har 2 hästar & höns av raserna New Hampshire, Vorwerk

Rakadero

• Västergötland
    • Reflections of Rachel
« Svar #4 skrivet: 16 jan-09 kl 14:57 »
broccoli eller liknande kokade jag och finhackade,  blandade med ägg och fil i början
Fyrtiotalet underbara hönor och tuppar av raserna vit leghorn, brun leghorn, blomme, australorp, sussex, plymouth rock, orpington, rir, lohmann och några blandningar mest leghorn-blomme-lohmann. Sju älskade katter. Två välartade söner. En händig make. Och så jag...

Storky1

• Ångermanland
    • Marias djur
« Svar #5 skrivet: 19 jan-09 kl 13:23 »
Här får kycklingarna undulatfrö första tiden.
Eftersom det blir ganska många kycklingar på en säsong brukar jag beställa hem en 25 kilos säck från Granngården som får räcka över hela avelsäsongen.
Tjej med genbank för Hedemora- och Öländska dvärghöns, samt Gotlands- och Mellerudskaniner.

AnnikaE

• Södermanland
« Svar #6 skrivet: 19 jan-09 kl 14:00 »
Här får kycklingarna undulatfrö första tiden.
Eftersom det blir ganska många kycklingar på en säsong brukar jag beställa hem en 25 kilos säck från Granngården som får räcka över hela avelsäsongen.
Hur beställde du mat från granngården, jag hittade inte nån info om det på sidan./Annika.E
Trio med Ostfriesiska möwen höns ( Tysklant höns). 2 Katter . Har haft höns sen -04.

rina

• Gäst
« Svar #7 skrivet: 19 jan-09 kl 15:27 »
Rårivna morötter är godis för dom..mina står och väntar på det när jag kommer på rad vi matautomaten.....fast det finns kycklingfoder...först är dom lite avvaktande men har dom fått smak så går det fort :D

Storky1

• Ångermanland
    • Marias djur
« Svar #8 skrivet: 19 jan-09 kl 23:38 »
Hur beställde du mat från granngården, jag hittade inte nån info om det på sidan./Annika.E
Jag går in på butiken ock pratar med dem som jobbar där  ;D
Tjej med genbank för Hedemora- och Öländska dvärghöns, samt Gotlands- och Mellerudskaniner.

Dela detta:

* Inloggade just nu

460 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter

- Makalöst mysig och lärorik tidning för en som tycker om återbruk och självhushållning!
/ PW

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser