Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Lösgående eller inhägnade?  (läst 3903 gånger)

taccotad

• Skåne
SV: Lösgående eller inhägnade?
« Svar #20 skrivet: 16 jan-09 kl 10:19 »
Vår lilla flock på 4 hönor och 2 tuppar har ett boende i ena änden av stallet. Tanken var att vi skulle bygga inhängnad utanför stallet så dom kunde gå ut där men vi blev aldrig färdiga till det i höstas. Så vi började ha dörren öppen så dom kunde gå ut fritt och har haft det så sen dess. Dom håller sig mestadels runt stallet men går även in i trädgården lite. Visst blir det hönsskit på plattorna och gräsmattan men vi har en hund som skiter överallt ändå så det är inget jag lider av. 

Mina har inte haft någon tendens alls att försvinna, utan dom är som sagt mestadels runt stallet.

Nu till våren ska vi ändå bygga nån form av inhängnad, jag gillar inte att åka hemifrån långa stunder då dom är lösa. Är lite rädd att det kommer en hund eller nåt annat. Då hade det varit skönt att kunna stänga in dom. Fast jag misstänker att dom kommer bli riktigt sura på mig. Nu är dom så vana vid att springa ut direkt på morgonen och sen göra som dom vill hela dagarna. De få gånger vi fått stänga in dom i hönshuset har dom INTE varit glada.

Har bara haft dom sen i höstas så jag vet inte riktigt hur det funkar med blommor och sånt. Men ser redan nu att dom är och grejar i den enda rabatten vi har.
Men jag kan säga att jag tycker det är oerhört mysigt att ha dom lösgående här på gården. Vi har en grusväg bakom stallet och innan var jag orolig att dom skulle vara där ute men jag har faktiskt aldrig sett dom där.

Dela detta:

* Inloggade just nu

680 gäster, 2 användare (1 dolda)
hustomtar

* Forum

* Om tidningen Åter

- Helt underbar lektyr. Läser hemma hos en släkting och tycker de är så bra. Gott o blandat!
/Sanna H

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser