Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Vitkål ? Öl ?  (läst 1781 gånger)

40+

• Våran "lilla" Ida
Vitkål ? Öl ?
« skrivet: 29 dec-08 kl 22:12 »
Kan man ge vitkål till grisar ? Såg ett program på TV ,en kock som skulle ge grisar öl för att som jag uppfattade få bättre smak på köttet . Är det någon här som har prövat ? ( smakförhöjande ämne skulle vara Humle och Malt )
Nybliven gårdsägare

ingvar2

• Gäst
SV: Vitkål ? Öl ?
« Svar #1 skrivet: 29 dec-08 kl 22:21 »
Vitkål har jag testat, och mina åt det inte... Ölen dricker jag själv...till köttet.. :)

saint206

• Småland
« Svar #2 skrivet: 30 dec-08 kl 00:02 »
mina formligen ÄLSKAR pizzasallad... de e väl vitkål? plus vinäger och svartpeppar då förståss..
someday i hope you get the chance to live like you were dying..

AnnaPanna_is_back

« Svar #3 skrivet: 31 dec-08 kl 15:00 »
Mina äter inte vitkål om den inte är blandad i sallad; typ pizzasallad el. med ananas.
Det bästa köttet får man väl om man låter grisen leva så naturligt som möjligt med en så naturlig kost som möjligt...  :-\

Skytten

• Skåne
« Svar #4 skrivet: 31 dec-08 kl 15:27 »
Jag har ätit gris i min bardom, som till stor del var uppfödd på bränneriavfall/drank), hushållsgrisen var ofta lätt på örat, men fläsket var det inget fel på.
Det bästa sättet att misslyckas, är att inte försöka!

ulfg

« Svar #5 skrivet: 05 jan-09 kl 20:51 »
Det där med att ge grisarna öl som Tv-kocken Ramsay gör är en grej som härrör från Japan. Det bästa eller åtminstone dyraste nötköttet i världen skall vara Kobebiff. Det är marmorerat, djuren masseras och får som sagt öl som kosttillskott. Visst kan man experimentera med vad man ger djuren för mat. Majs till kycklingar ger ju ett svårslaget gott, mört och gulfärgat kött. Själv är jag inne på att föda upp mina gutelamm på ljung- och slybete, för att få viltsmak på köttet.
Mångsysslare med 12 gutefår norr om Varberg.

Dela detta:

* Inloggade just nu

591 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter

- Genuin och läsvärd! Bra tips och idéer för att stå på egna ben.
/Camilla W

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser