Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Gott i hinken som inte är mat?  (läst 961 gånger)

Falin

• -
Gott i hinken som inte är mat?
« skrivet: 28 dec-08 kl 16:49 »
Jag behöver ge tre av mina tackor kraftfoder, men inte de andra två. Det är ju naturligtvis omöjligt att försöka att bara ge tre av fem  ::), men jag kan dock ge dem i varsin hink utan problem. Så vad kan jag lägga i de två hinkarna som inte är kraftfoder, men ändå gott och varar en liten stund?

Weasel

• Skåne
SV: Gott i hinken som inte är mat?
« Svar #1 skrivet: 28 dec-08 kl 16:50 »
Morötter kanske. Tar ett litet tag att pilla med.
Bor i ett hus på landet med mina tre barn. Kuvasz, katter, nakenråttor och hamstrar. Oflar lite för husbehov.

vallhunden

• Västergötland
SV: Gott i hinken som inte är mat?
« Svar #2 skrivet: 28 dec-08 kl 18:20 »
 Ja, det kommer de nog gå på flera gånger ::) sen är det kört...

Sätt varsin halsrem på de tackorna som inte ska ha mat. Ta sen med dig två spännband och spänn fast de båda tackorna i en fårgrind, eller något annat stadigt inne i fårhuset. Sen kan du ge dom dom ska äta kraftfoder. Lossa tackorna efter utfodringen, men låt halsremmen vara kvar - för lättare hantering nästa gång.
Kvinna som bor själv på landet med ett 30-tal tackor (Gotlandsfår) och 3 Border Collies.

Dela detta:

* Inloggade just nu

608 gäster, 1 användare
peterm

* Forum

* Om tidningen Åter

- Har läst tidningen hos en vän tidigare, men nu har jag äntligen kommit mig för att prenumerera själv. Ser fram mot mitt första nummer.
/Marie-Louise

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser