Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Gott i hinken som inte är mat?  (läst 952 gånger)

Falin

• -
Gott i hinken som inte är mat?
« skrivet: 28 dec-08 kl 16:49 »
Jag behöver ge tre av mina tackor kraftfoder, men inte de andra två. Det är ju naturligtvis omöjligt att försöka att bara ge tre av fem  ::), men jag kan dock ge dem i varsin hink utan problem. Så vad kan jag lägga i de två hinkarna som inte är kraftfoder, men ändå gott och varar en liten stund?

Weasel

• Skåne
SV: Gott i hinken som inte är mat?
« Svar #1 skrivet: 28 dec-08 kl 16:50 »
Morötter kanske. Tar ett litet tag att pilla med.
Bor i ett hus på landet med mina tre barn. Kuvasz, katter, nakenråttor och hamstrar. Oflar lite för husbehov.

vallhunden

• Västergötland
SV: Gott i hinken som inte är mat?
« Svar #2 skrivet: 28 dec-08 kl 18:20 »
 Ja, det kommer de nog gå på flera gånger ::) sen är det kört...

Sätt varsin halsrem på de tackorna som inte ska ha mat. Ta sen med dig två spännband och spänn fast de båda tackorna i en fårgrind, eller något annat stadigt inne i fårhuset. Sen kan du ge dom dom ska äta kraftfoder. Lossa tackorna efter utfodringen, men låt halsremmen vara kvar - för lättare hantering nästa gång.
Kvinna som bor själv på landet med ett 30-tal tackor (Gotlandsfår) och 3 Border Collies.

Dela detta:

* Inloggade just nu

610 gäster, 1 användare
skogskälla

* Forum

* Om tidningen Åter

- Mycket intressant och inspirerande läsning! Jag har lärt mig mycket användbart, bl.a inför eventuella framtida getter. Tidningen är dessutom väldigt fin att bläddra i. Otroligt prisvärd! En får mycket för sina 30 kronor.
/Sofie S

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser