Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  raderad  (läst 1225 gånger)

färnevik

• inte längre vingklippt
    • Västergötland
    • Älebergs lantbruk
raderad
« skrivet: 12 dec-08 kl 19:13 »
raderad
« Senast ändrad: 13 dec-08 kl 18:02 av vingklippt »
"helst skulle varje människa ha en egen liten höna. en höna som tar tillvara på mat som blivit över, som ger ett ägg om dagen och gödsel till en blomsterrabatt..."

http://storaaleberg.blogspot.com

sallyomolly

• Gäst
SV: Stel gång och ligger mkt
« Svar #1 skrivet: 12 dec-08 kl 19:32 »
Ja jag säger marek då hon uppfyller de kriterierna genom att vara stelbent. Känn om hon är mager och om hon luktar konstigt.

Har man haft marek så avlivar man tyvärr allt som ser ut att vara det så man slipper att fler dör.

sallyomolly

• Gäst
SV: Stel gång och ligger mkt
« Svar #2 skrivet: 12 dec-08 kl 19:33 »
Åldern talar också för det, har de klarat sig så länge brukar de magra av och rätt bara dö av marek. Är de yngre tycker jag de oftare får en släpande sida el vinge.

Dör hon så skicka henne till sva, ring först och säg att du inte har så många utan att det är en hobbyhönsflock så blir det gratis.

sallyomolly

• Gäst
SV: Stel gång och ligger mer än sina syskon
« Svar #3 skrivet: 12 dec-08 kl 21:52 »
vänta och se om det inte är så utmärkande. Ja man kan nacka och skicka, men ställa diagnos över nätet är ju svårt för att se graden av stelbenthet går ju inte. Man måste ju vara säker på att hon verkligen är stelbent.

Weasel

• Skåne
« Svar #4 skrivet: 12 dec-08 kl 22:27 »
Vad är det för ras? Stora raser kan ju ibland få lite växvärk i benen, som går över efter ett tag.
Bor i ett hus på landet med mina tre barn. Kuvasz, katter, nakenråttor och hamstrar. Oflar lite för husbehov.

Nettis

• Smörblommans Siv
« Svar #5 skrivet: 13 dec-08 kl 15:43 »
Djur med Marek äter bra så de brukar inte bli magra. Det blev inte mina, de kunde bara inte gå. De flesta blev liggande med ett ben fram och ett ben bak men åt gjorde de så jag trodde ju i min enfald att de skulle bli bra. Jag var rätt ny som hönsägare då så jag ville ju att alla skulle bli friska igen. Nu har jag lärt mig och jag tar bort alla som visar minsta symptom för att på så vis förhoppningsvis rädda de andra från att smittas.

Dela detta:

* Inloggade just nu

310 gäster, 2 användare (1 dolda)
alternaiv

* Forum

* Om tidningen Åter

- Mycket intressant och inspirerande läsning! Jag har lärt mig mycket användbart, bl.a inför eventuella framtida getter. Tidningen är dessutom väldigt fin att bläddra i. Otroligt prisvärd! En får mycket för sina 30 kronor.
/Sofie S

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser