Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Torrt bröd hur mkt kan dom äta ?  (läst 1073 gånger)

Taggis

• vänner
Torrt bröd hur mkt kan dom äta ?
« skrivet: 21 nov-08 kl 13:20 »
Jag har börjat få gamla bullar från en affär, det är inget fel på dom mer än att dom inte går att sälja för dom börjar bli torra.
Nu undrar jag bara hur många bullar kan jag ge mina 4tackor + 1lamm ?Jag har gett dom 4-5 st/dag som jag delat i mindre bitar är det för mkt ?Bullarna är ordentligt torra innan töserna får dom så de är som knäckebröd .
Bor på landet med man & barn samt katter,hund,höns,ankor,får

Exotica

• Hejdeholms Gård
SV: Torrt bröd hur mkt kan dom äta ?
« Svar #1 skrivet: 21 nov-08 kl 14:18 »
Har ingen aning om hur mycket torrt bröd man kan ge till får, men har en liten fundering. Är det inte bättre att ge bullarna hela så att det blir lite som terapi (miljöberikning, var det så det hette?). Det tar längre tid för dem att äta, men samtidigt blir det en sysselsättning.
Lama, alpacka, jak & kamel - underbara nyttodjur!

marymae

• Västerbotten
    • Det jag tänker
SV: Torrt bröd hur mkt kan dom äta ?
« Svar #2 skrivet: 21 nov-08 kl 14:43 »
Fast om hon ger 4-5 per dag och det är fem djur så måste det ju vara större risk att en eller fler blir helt utan än om hon delar dem i bitar? Om hon ska ha dem hela måste hon väl ge fler och helst sprida dem lite här och var? Jag är ingen fårägare, men tänker logiskt här...
elliha.blogspot.com

Dela detta:

* Inloggade just nu

511 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter

- Mycket intressanta uppslag! Blev väldigt sugen på att skaffa höns. Efter större delen av renoveringarna på huset är klara så ska jag bannemig också skaffa mig några höns!
/Dennis Bengtsson

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser