Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Halt tupp  (läst 1877 gånger)

javill

• Blekinge
    • Glirnashopen
Halt tupp
« skrivet: 19 nov-08 kl 12:16 »
Upptäckte igår att gammeltuppen var halt och inte gärna stödde på ena benet/foten. Beslöt att vänta till idag för att se om det blivit bättre. Han stödde lite mer men, inte mycket så jag fångade honom. Inget verkar hänga löst. Tyvärr var jag tvungen att hålla honom med båda händerna så jag kunde inte känna på benet men, han har kraft i benet och sprattlar och verkar kunna röra foten. Kunde inte se om det var något i "trampdynan" (mycket arg tupp) Däremot verkade foten/benet lite blågrön. Kan det vara blåmärke eller kallbrand? Han äter och är pigg i övrigt.
"Passa på och var glada nu. Man vet aldrig när det blir roligt nästa gång."

Grimla

• 432Grimla på bilden.
    • Hälsingland
SV: Halt tupp
« Svar #1 skrivet: 19 nov-08 kl 15:09 »
Tyvärr var jag tvungen att hålla honom med båda händerna så jag kunde inte känna på benet men, han har kraft i benet och sprattlar och verkar kunna röra foten. Kunde inte se om det var något i "trampdynan" (mycket arg tupp)

Tryck fast tuppen under vänster arm,
så kan du kolla med höger hand hur den ser ut under foten.
Annars får du väl be någon hålla honom så du kan kolla  ;D
Islandshöns och Sk.Blommehöns (båda raserna med o utan hätta). 4 Fjällkor, Häst, Får, Katt ♥

Linkoso

• -
    • Höns i Trunsby
« Svar #2 skrivet: 19 nov-08 kl 17:36 »
Och om hon är vänsterhänt då?  ;D
Var rädd om det liv ni har, ni vet aldrig när det tar slut ...
♥♥♥ www.honsitrunsby.webs.com ♥♥♥ ~~~ www.hönsträff.se ~~~ Visar vägen till kacklet ~~~
Kommer ni till Byledagen 25/5 - 2013? :) http://www.facebook.com/events/465511106842445/?fref=ts

Grimla

• 432Grimla på bilden.
    • Hälsingland
« Svar #3 skrivet: 19 nov-08 kl 20:30 »
 ;D  asch.. då blir det att göra tvärtom
Islandshöns och Sk.Blommehöns (båda raserna med o utan hätta). 4 Fjällkor, Häst, Får, Katt ♥

Dela detta:

* Inloggade just nu

650 gäster, 1 användare (1 dolda)

* Forum

* Om tidningen Åter

- Superbra tidning där det mesta tas upp! Klart prisvärd läsning.
/Theo

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser