Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  extrapengar?  (läst 2764 gånger)

knallhatt

extrapengar?
« skrivet: 16 nov-08 kl 20:55 »
Hej!

Är student och har under mycket oregelbundna tider timmar och ork över för extraarbete. Kan jag få förslag på gångbara sätt att utöka CSN-bidraget med, vore jag tacksam.

Ha det fint!

Nescio

• Västergötland
SV: extrapengar?
« Svar #1 skrivet: 21 nov-08 kl 13:47 »

Haga-Agnes

• Man är inte äldre än man känner sig :)
« Svar #2 skrivet: 25 nov-08 kl 19:36 »
Om du har en loppmarknad i närheten, helst en sån där privatpersoner hyr bord och säljer efter vindsröjning etc, så gå dit! Köp sen upp billiga saker och sätt dig på en väl befolkad affärsgata på lördagarna och sälj. Du tiodubblar pengarna lätt.

Lycka till!
Tjo flöjt! :D

Fritzious

« Svar #3 skrivet: 25 nov-08 kl 20:27 »
Hm, man får inte stå var som helst och sälja grejer.

Haga-Agnes

• Man är inte äldre än man känner sig :)
« Svar #4 skrivet: 25 nov-08 kl 21:28 »
Regler:

Man får ha max 1 meter försäljningsyta
Man får stå två timmar
Därefter måste man flytta 50 meter
Reglerna går under "Lagen om tillfällig försäljning."

Exempel:

Jag köper in på en loppmarknad på söndagar.
På lördagar står jag med mitt lilla bord på en affärsgata och säljer.
För en tid sedan köpte jag en kopparpanna på loppis för 5 kronor, ställde den på bordet och sålde den efter 10 minuter för 80 kronor.
Tjo flöjt! :D

lauralisa

• -
« Svar #5 skrivet: 28 nov-08 kl 22:58 »
Jag har flera gånger ställt upp som försöksperson i medicinska försök. Det har även många jag känner som också är studenter.
Jag har bara varit med på grejer som innebär en timmes besök i månaden, eller liknande. Men det finns försök där man får ligga inne på en avdelning i några dagar för observation. Då får man mycket mycket, mer, 10 000+

Hittills har jag testat mina hormonnivåer, ätit ett probiotika-pulver och fått ett nytt vaccin (som kostar mycket och precis börjat användas). Som ersättning har jag fått allt från 300 kr för två timmar till 5000 kr. Dessutom hjälper man vetenskapen och får nästan alltid fika! :D

Kolla www.forsoksperson.nu
eller www.quintiles.se
Om man anar vart man vill, kan man färdas dit man ska.

@nders

« Svar #6 skrivet: 18 mar-09 kl 19:29 »
Jag får rekommendera Astras framför fröskperson.nu
om jag nu inte skulle ha blandat ihop forsokperosn.nu  med någon helt annan sida. så  har jag legat inne med folk som  varit hos dem och föredragit astra av tre orsaker.
den mest viktiga man får mer pengar :->
dels två vilket är trevligt man får bättre mat, dem fick  micromat i uppsalla, medan man  enbart får det första måltiden på astra, sedan får man restaurangmat.

samt det  tredje.  du får inget avdrag för matten, dem fick avdrag(har för mig 30kr per måltid) vilket vi inte fick hos astra då dem ansåg att det är en del av provet, de vill inte testa  drogerna då vi inte får välja vad eller när vi ska äta.

Har du ett  extrarum, så kan det vara ett bra sätt att i alla fall kunan sänka din boendekostnad, bor du i en studentstad behöver du inte ens ha en mäklare som snor äte rupp din besparing :-> det är bara att sätta upp lappar  vid högskolan, det kommer alltid att finnas folk som kommer in som reserv och desperat letar boende.

detta kommer förvisso kräva en massa  bråk med myndigheter, men jag har sett en hel del av tvserien river cotage på sistone, och sett hur han fått matvaror som skulle sålts billigt i sin råvaruform att sälja klart betydligt mer lönsamt(som kanin till kaninburgare där priset  tiodublades)  så om du skulle kunna fixa alla tillstånd och så billigt(har noll koll på detta fält) så skulle det  kunna vara ett sätt att dra in extrapengar på tillfälliga  tillfällen,  som när det är olika  jippon och dylikt.
Men detta är snarare att jag vädrar en idé än att ge ett förslag!

haga-agnes
sory ifall jag bara missat det, men  jag gissar rätt att du förflyttar dig till mer centralare delar när du höjer priset? :->
tänkte också passa på att fråga vad för prylar du lyckats sälja och vilka tider osm  fungerar bäst?
jag gissar vilt på att sommaren  är bäst, tänker själv som bor när 08träsket inspireras av dig och testa på att sälja i närheten av gamla stan
därav min nyfikenhet :->

Despierto

• -
    • Blott Sverige svenska preppers har
« Svar #7 skrivet: 18 mar-09 kl 21:08 »
Jag skrev för inte så länge sedan ett blogginlägg om just extraknäck. Orkar inte skriva om allt så jag länkar.
Besök Sveriges enda survialistblogg: www.innandetsker.blogspot.com

Sveriges billigaste silvermynt:http://libertysilver.se    2% rabatt med koden "survivalist"

elsas

• englas
« Svar #8 skrivet: 23 mar-09 kl 11:29 »
Du kan sälja miljövänliga städprodukter, man tjänar bra på det.
Du får 30% till att börja med, sedan ökar det ju mer du säljer för,
inte så illa tycker jag ;)

Skytten

• Skåne
« Svar #9 skrivet: 23 mar-09 kl 11:58 »
En stötimmarsanställning i vilket låglönejobb som helst är det minst bekymmersfria, man lägger allt bakom sig efter arbetets slut, och kan focusera på studierna. 

Jag jobbade som portvakt under studietiden, 12 timmar en lördagnatt, i en byggnad vid en industriport. Det händer väldigt lite och man får betalt + OB, för att man läser kurslitteratur på natten.
Det bästa sättet att misslyckas, är att inte försöka!

sub rosa

« Svar #10 skrivet: 03 apr-09 kl 14:19 »
En studerande kamrat sökte upp det lokala sötebröd-bageriet och fick jobb mellan 10-01 00 på natten. Han flyttade vagnar med färdig-fryst deg från frysen till jäsugn för att allt ska vara färdigjäst innan 04 00 då bagaren började sitt skift med att grädda!
Kanon- jobb! OB-tillägg, gratis bröd och vetelängd och utanför odenarie studietid + att han kunde lägga manken till och vara klar på halva tiden!
If you belive you can make it, or if you think you can´t, you are propably right!
If you are going throw hell!...keep on going!

malines

• Gäst
« Svar #11 skrivet: 03 apr-09 kl 15:56 »
Bortsett ifrån diverse märkliga medicinska försök som många av mina bekanta har drygat ut kasan med kan man ju söka jobb som demonstratör (du vet de där som står på Ica och visar schampoo eller den nya falukorven som just lanserats). Min brors flickvän jobbar som det, och får en massa grejjer med sig hem av det hon visar, plus lite pengar.

Kan ju göra eget öl som du byter mot diverse mat/prylar/tjänster med dina bekanta.

Bli kontaktperson åt ngn funktionshindrad kan vara ganska kul (= betald kompis) eller ledsagare, lite jobb, passar fint med några timmar i veckan.

Gå som timmare i äldreomsorgen på natten kanske oxå kan vara ngt?

Många som knäcker extra som bartender/serveringspersonal på helgerna. Man håller sig nykter = sparar pengar och får drix och lön.

Huggorm

• Gäst
« Svar #12 skrivet: 03 apr-09 kl 19:45 »
Aldrig i livet att jag skulle extraknäcka som försöksperson för nya läkemedel, då går jag hellre och samlar pantburkar med de andra särlingarna

malines

• Gäst
« Svar #13 skrivet: 04 apr-09 kl 22:17 »
Aldrig i livet att jag skulle extraknäcka som försöksperson för nya läkemedel, då går jag hellre och samlar pantburkar med de andra särlingarna

Samma här. Men alla är inte lika kloka som oss!  ;)

Dela detta:

* Inloggade just nu

612 gäster, 4 användare
Francisbah, Asger, Radar, veroma

* Forum

* Om tidningen Åter

- Tidningen åter har jag läst i några år som prenumerant innan dess läste jag hos vänner. Genom åren har jag utvecklats det har även tidningen och att ledaren skrivs av en så härlig och äkta människa som erkänner att man ibland får ge upp och tänka om. ALLA borde ha tidningen!
/ Maria

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser