Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Vad är att leva alternativt??  (läst 2573 gånger)

Mrs EliOtt

• Endast döda fiskar flyter med strömmen.
Vad är att leva alternativt??
« skrivet: 13 nov-08 kl 11:15 »
Här på alternativ.nu kan man hitta många intressanta och matnyttiga inlägg men jag kan inte låta bli att ställa mig frågan - Vad är att leva alternativt?  ??? För mig personligen står alternativ för ett avståndstagande till rådande konsumtionshysteri och den brist på moral gällande miljö och socialt ansvar som tyvärr har brett ut sig i vårt samhälle. Många är ju så insyltade i stressade konsumtionssamhället att de inte ens märker det själva.  ::)  Är man övertygad bör man väl agera för att få en förändring? Gör vi det?? Det är förstås bra att börja med sig själv och sitt eget beteende vilket många här verkar göra, men vad blir nästa steg?

Jag skulle vilja veta vad/hur ni som av en eller annan anledning ser er som alternativa ser på det här dilemmat.

Troy McClure

• Västmanland
SV: Vad är att leva alternativt??
« Svar #1 skrivet: 13 nov-08 kl 16:36 »
Kan tipsa om denna tråd där ämnet blötts och stötts.
http://www.alternativ.nu/smf/index.php?topic=45752.0

Bo

Problemets lösning
« Svar #2 skrivet: 13 nov-08 kl 18:08 »
är inte att skruva ner tempot och moral och ansvarstagande behövs men räcker inte långt, om rättsordningen är pervers.

Alla strävanden att ändra kurs måste inriktas på rättsordningen.

Mrs EliOtt

• Endast döda fiskar flyter med strömmen.
SV: Vad är att leva alternativt??
« Svar #3 skrivet: 14 nov-08 kl 10:52 »
Tack för tråd-tipset Troy Mc Lure, den har jag nog missat! Här kanske jag hittar svar på en del av mina funderingar.  :)

...och Bo - hur skall vi göra för att ändra på rådande rättsordning  ???

Bo

Efter demokratins regelbok:
« Svar #4 skrivet: 14 nov-08 kl 18:31 »
hur skall vi göra för att ändra på rådande rättsordning?

Man har en öppen samhällsdebatt om problemen och samlas efter hand runt de lösningar som verkar rimligast och klokast. Om de valda lagstiftarna då drar åt ett annat håll, byter man ut dem. - Kanske via en paraplyorganisation med beteckningen "partiet för normalitetens återställande", öppen för alla utom galningar.

Dela detta:

* Inloggade just nu

580 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter

- Köpte numret främst för att jag tänker lära mig spinna, men förutom det fanns mycket annat intressant, som skötsel av naturbetesmarker och hoppfulla nybörjarbrev!
/Johanna W

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser