Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Miniko?  (läst 4491 gånger)

Gruff

• Östergötland
    • Caprifool
Miniko?
« skrivet: 13 sep-05 kl 17:27 »
En bekant nämnde en "miniko" som hade ett annat namn egentligen. Vad kan det ha varit för kossa?

Målle

• Gäst
Re:Miniko?
« Svar #1 skrivet: 13 sep-05 kl 17:56 »

Gruff

• Östergötland
    • Caprifool
« Svar #2 skrivet: 14 sep-05 kl 00:24 »
Så vackra!

peter

• Gäst
« Svar #3 skrivet: 06 okt-05 kl 22:09 »

ja här var e små kor
 såg ut som små aberdeen angnus kor
 alltså de var för gulliga undrar  hur mycke en sån krabat äter i kg mätt om dagen
ja bara säger wow va tuffa  skulle säkert vara gångbart att sälja dyrt till vinter turister i sälen fjällen
miniko kött kravmärkt kött utan antibiotika å konstigt foder vore inte de något /peter

Jan M Hedlund

• Gäst
« Svar #4 skrivet: 15 okt-05 kl 22:29 »
Finns det någon som har erfarenhet av dessa kor är det amma smak på mjölken, som andra kor har och hur mycket äter dom.

Ronny

• Skåne
« Svar #5 skrivet: 29 okt-05 kl 04:08 »
Du unge mjölkbonde, alla koraser/populationer behöver väl inte vara maximalt mjölkande för att ha ett bevarandevärde/existensberättigande - eller?
« Senast ändrad: 29 okt-05 kl 04:13 av Ronny »
Håller lantraser för bevarande och det egna hushållet.

peter

• Gäst
« Svar #6 skrivet: 30 okt-05 kl 09:53 »
Du unge mjölkbonde, alla koraser/populationer behöver väl inte vara maximalt mjölkande för att ha ett bevarandevärde/existensberättigande - eller?
??? ??? ??? ??? ??? ??? ??? ??? ??? ??? ??? ??? ??? ??? ???

halloj ronny
har jag på stått de ?????????????????
vadå maximalt mjölkande utveckla de är du smart
har jag någonsin beklagat mig över de bönder som bevarar och håller lantraser i sina mjölkbesättningar bevisa de då åtminstone innan du gapar å spyr galla över folk
har jag någonsin påtalat existensberättigande av lantraser eller har jag någonsin på detta forum beklagat mig över lantraserna å dess ägare som sköter dessa djur vill även på påpeka att mårten dahlberg har för närvarande sveriges högst avkastande rena fjällko med över 10000 kg i avkastning på en sån liten men duktig ko  påpeka för honom då om detta med maximalt mjölkande
nästa på hopp du gör anmäls till moderator

Dela detta:

* Inloggade just nu

312 gäster, 4 användare
Palle500, Mike.Erlandsson, alternaiv, Gröfre Slissing

* Forum

* Om tidningen Åter

- Snubblade över tidningen på biblioteket häromdagen. Blev kvar till stängning och lånade till slut hem sista årgången. Så intressant läsning!
Både jag och min man har saknat en tidning med "mer djup" och mindre gloss. Kul att lära sig mer om intressanta, nödvändiga ämnen.
Även om tidningen är fin...
/Jeanette

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser