Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Asfalt  (läst 1083 gånger)

hemmamamman

• Närke
    • http://hemmamammansliv.blogspot.com/
Asfalt
« skrivet: 12 nov-08 kl 12:10 »
Dom håller på och asfalterar om en av granngatorna. Nu hr någon fått asfalt under skorna och dragit med det in i hallen. Hela hallgolvet är fullt med asfaltfläckar.  >:( Jag har försökt att skrubba bort dom med såpvatten men det sitter som berget. Tips tack.
Hemmamamma, tre barn, en gubbe, 4 marsvin, extraknäcker som sjuksköterska. Samlar på spartips.

muffman

• Gäst
SV: Asfalt
« Svar #1 skrivet: 12 nov-08 kl 12:14 »
Asfalt brukar gå bort med lacknafta men kanske bäst att prova först så inte golvet blir fult.

Nettus

• Gör inte som alla andra - tänk själv!
    • Småland
« Svar #2 skrivet: 13 nov-08 kl 13:53 »
En vild gissning... testa med matolja! Det funkar till annat som man får bort med lacknafta, t ex penslar med lackfärg på. Om du testar - berätta hur det gick!
Stadsbo med akut längtan ut på landet med djur och odlingar

hemmamamman

• Närke
    • http://hemmamammansliv.blogspot.com/
« Svar #3 skrivet: 14 nov-08 kl 11:26 »
Tack för svaren. Vi fick bort fläckarna med bensin. Golvet är klinker så det var ingen risk att golvet skulle bli försört.
Hemmamamma, tre barn, en gubbe, 4 marsvin, extraknäcker som sjuksköterska. Samlar på spartips.

Dela detta:

* Inloggade just nu

553 gäster, 5 användare (2 dolda)
Smålandstokarna, Tli, mulen

* Forum

* Om tidningen Åter

- Har dessa godingar i mitt fritidshus och har lagt band på själv att inte läsa de förens jag har läst ut en annan bok, mycket tråkigare bok, vilket gett mig en rejäl sporre att läsa ut den och börja med dessa tidningar! Har tjuvläst en och spoiler, den var jätteintressant!
/Rebecca B

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser